0

سود، کارمزد و جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده بخشیده می‌شود

سود، کارمزد و جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده بخشیده می‌شود
بازدید 31

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحیم پیشکار با اعلام این خبر بیان کرد: در بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی، مفاد جز د بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ابلاغ شده و بر اساس آن بانک‌های عامل موظف هستند موارد ذکر شده در مورد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ را رعایت و نسبت به امهال و فرصت‌دهی اصل تسهیلات تا سقف هزار میلیون ریال به مدت سه سال اقدام کنند و علاوه بر آن سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی به تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی که از حوادث غیرمترقبه خسارت دیده‌اند نیز شامل بخشودگی می‌شود.
به گفته مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی فارس، تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی اعم از فعالان حوزه‌های زراعت، باغبانی و گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی و مکانیزاسیون خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه خشکسالی و سیل، مشمول اجرای این قانون خواهند شد.
پیشکار تصریح کرد: کشاورزان مشمول با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان، درخواست خود را ارائه دهند تا پس از بررسی و تأیید کارگروه شهرستانی، به منظور تأیید نهایی به کارگروه استانی ارسال شود.
وی خاطر نشان کرد: اعتبار ابلاغی به استان فارس مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که ۹۰ درصد از این اعتبار سهم بانک کشاورزی و ۱۰ درصد سهم سایر بانک‌های تجاری است و تاکنون تعداد ۶ هزار و ۸۶۷ امهال به مبلغ دو هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال انجام گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *