0

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسؤول اجرای آئین‌نامه سرویس مدارس شدند

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسؤول اجرای آئین‌نامه سرویس مدارس شدند
بازدید 28

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سادات مدبرنژاد عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی شورای معاونین و مشاوران امور بانوان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: سند راهبردی امور زنان در وزارت آموزش‌وپرورش تدوین شد.
وی بیان کرد: این سند در ۷ محور در زمینه‌های زیست عفیفانه، گفتمان‌سازی الگوی سوم زن مسلمان، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تحکیم خانواده، نشاط اجتماعی، محرومیت‌زدایی و پرورش هویت اسلامی و ایرانی تدوین شده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آئین‌نامه جدید حمل‌ونقل دانش‌آموزی مصوبه هیئت وزیران گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مسئول اجرا آئین‌نامه جدید سرویس مدارس هستند و آموزش و پرورش ناظر است.
وی اضافه کرد: بر اساس این آئین‌نامه مدیر مدارس حق انعقاد قرارداد با هیچ شرکتی ندارد و این کار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شده و آموزش و پرورش به عنوان ناظر است.
مدبرنژاد با بیان اینکه زن محور سلامت خانواده و جامعه است اظهار داشت: شنیدن دغدغه‌های بانوان شاغل در ادارات و آگاهی از مشکلات و نگرانی‌های آنان کمک شایانی در بهبود فضای کار آنان دارد.
سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان ادامه داد: مشاوران حوزه زنان در استان و شهرستان‌ها و مناطق باید جایگاه خاص و ویژه‌ای در شورای آموزش و پرورش داشته باشند.
وی با بیان اینکه امسال چهار طرح از حوزه وزارتی به استان‌ها ابلاغ شد اضافه کرد: اعتبار طرح‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحران بزرگ جمعیت در کشور تصریح کرد: برای مدیریت این ابر بحران جمعیتی قرارگاه جوانی جمعیت در استان‌ها تشکیل شد که مشاور امور بانوان دبیر قرارگاه جوانی جمعیت است.
مدبرنژاد عامل پیشرفت تعلیم و تربیت را مشارکت خانواده و مدرسه دانست و بیان کرد: خانواده و مدرسه با یکدیگر عامل پیشبرد نظام تعلیم و تربیت هستند لذا برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای والدین لازم و ضروری است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *