0

ثبت ملی ۶ اثر میراث منقول لرستان

ثبت ملی ۶ اثر میراث منقول لرستان
بازدید 23

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از ثبت ۶ اثر میراث منقول این استان در سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
وی گفت: این آثار در سال گذشته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در ۲۱ بهمن‌ماه توسط قائم مقاوم و معاون میراث‌فرهنگی وزارت متبوع به استاندار لرستان ابلاغ شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: این آثار شامل هاون مینیاتوری به شماره ثبت ۲۵۰۳، پیکرک مفرغی با نقش دوجانبه زن و مرد به شماره ثبت ۲۵۰۴، پیکرک اسطوره‌ای مفرغ به شماره ثبت ۲۵۰۴، پیکرک انسانی مفرغی به شماره ثبت ۲۵۰۴، چادر قلمکار به شماره ثبت ۲۵۰۴ و سنگاب به شماره ثبت ۲۵۰۴ هستند.
حسن‌پور، تصریح کرد: با ثبت این آثار که قدمت بیشتر آنها عصر آهن و هزار اول پیش از میلاد و قاجار است، تعداد آثار میراث منقول لرستان، در فهرست آثار ملی کشور به ۴۶ اثر رسید.
وی گفت: این اداره کل در نظر دارد در سال جاری ۱۴۰۳ اقدام به تهیه و ارسال ۱۵ پرونده ثبت منقول جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *