0

ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز خوزستان

ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز خوزستان
بازدید 22

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نیسی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی را با اهمیت عنوان و بیان کرد: از این میزان آموزش‌ها هفت هزار و ۳۳۵ نفر دانش‌آموز پسر و پنج هزار و ۷۸۶ نفر دختر در رشته‌های مختلف مهارتی با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر از آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: ارائه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر اشتغال است، لذا دانش آموزان در دوره متوسطه در کنار آموزش‌های مهارتی باید به مقوله کارآفرینی و دیگرآموزش‌های نرم توجه کنند تا منجر به ایجاد شغل شود.
معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: اجرای طرح تابستانه مهارت و انتخاب شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» طرحی نو برای غنی‌تر شدن برنامه‌های اوقات فراغت در سال گذشته برای بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان برگزار شد.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح بازدید و تبیین کارشناسان و مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با حضور در مدارس در قالب جهادگران تبیین به دنبال تشویق دانش‌آموزان به فراگیری آموزش‌های مهارتی بوده تا بتوان سرمایه‌های انسانی خلاق، نوآور، کارآفرین و مولد را برای توسعه کشور تربیت کنیم.
نیسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در خوزستان گفت: امسال برای ۱۹ گروه هدف و از جمله دانش آموزان برنامه‌ریزی شده و میزان آموزش و تعهد در رشته‌های مختلف در مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان ۲۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲ نفر ساعت است.
معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد: برای دانش آموزان در پایان دوره آموزشی و پس از کسب نمرات قبولی در آزمون تئوری و عملی، گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *