0

پروژه های آبخیزداری کردستان در دولت سیزدهم ۵۰ درصد رشد دارد

پروژه های آبخیزداری کردستان در دولت سیزدهم ۵۰ درصد رشد دارد
بازدید 26

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شریفی‌پور عصر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: اهمیت منابع طبیعی برکسی پوشیده نیست که ۴۸ درصد استان را مراتع به خود اختصاص می‌دهد و سالانه علوفه مورد نیاز بهره برداران از مراتع تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۴ هزار خانواده بهره بردار در اراضی جنگلی استان ارتزاق می‌کنند، بیان کرد: ۶۷ هزار خانوار به عنوان بهره بردار، دامدار و مرتع دار رزق و معیشت شأن متکی به مراتع است.
جشنواره منابع طبیعی و رسانه در زاگرس با محوریت کردستان برگزار می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان با اشاره به اینکه امسال جشنواره منابع طبیعی و رسانه زاگرس با حضور ۱۱ استان زاگرس نشین با محوریت کردستان برگزار می‌شود، افزود: رسانه‌های استان همواره در جشنواره‌های رسانه و منابع طبیعی سه سال اخیر شرکت کردند و امسال جشنواره منابع طبیعی و رسانه در زاگرس را در سال‌جاری خواهیم داشت.
وی افزود: مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان اردیبهشت ماه است و اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
شریفی پور تصریح کرد: در استان کردستان طی سی سال اخیر بیش از ۱۱ هزار سازه آبخیزداری در پهنه ۳۳ درصدی استان اجرا شده و ۲۱۰ روستای استان یعنی بیش از یک میلیون نفر از این پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برخوردار شده‌اند.
وی بیان کرد: در دولت سیزدهم در حوزه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری با رشد ۵۰ درصدی مواجه بودیم و از ۵۰۰ هزار به یک میلیون هکتار رشد رسیده ایم.
کاهش ریسک سیلاب از دستاوردهای اجرای پروژه‌های آبخیزداری
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: کردستان در راستای تغذیه آبخوان و آب‌های زیرزمینی پروژه‌های آبخیزداری را اجرا کرده است تا زمینه کاهش ریسک سیلاب و تأمین آب دشت‌های شرقی را فراهم کند.
شریفی پور همچنین به بحث طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور پرداخت و گفت: در کردستان به سمت زراعت چوب پیش رفتیم و سال قبل از سه میلیون اصله تعهد یک میلیون و ۹۰۰ هزار اصله به سمت کاشت صنوبر پیش بردیم.
وی اضافه کرد: این صنوبرها در ۹۰۰ هکتار با هدف ارتزاق و بالا بردن معیشت بهره برداران، تأمین صنایع سلولزی چوب و کاغذ و کاهش قاچاق چوب کاشته شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *