0

مردم استان بوشهر پیشینه درخشانی در برپایی عزای حسینی دارند

مردم استان بوشهر پیشینه درخشانی در برپایی عزای حسینی دارند
بازدید 30

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمدی زاده با صدور پیامی ضمن تسلیت و تعزیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، از حضور حماسی و بی نظیر مداحان و پیر غلامان استان بوشهر در برنامه حسینیه معلی تجلیل کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: حضرت اباعبدالله الحسین، سرور و سالار شهیدان عالم، برای اصلاح امت پیامبر (ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر در صحرای کربلا، در برابر یزیدیان ایستاد و اسوه و الگوی آزادگان جهان شد.
محمدی زاده تصریح کرد: بزرگداشت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام، امری مهم و ارزشمند است که مردم استان بوشهر، پیشینه درخشانی در این عرصه دارند.
استاندار بوشهر با اشاره به شور و غوغای بوشهری‌ها در حسینیه معلی ابراز داشت: سنت دیرینه و شناخته شده اهالی بوشهر در ایام عزاداری اباعبدالله (ع) در برنامه سراسری حسینیه معلی با کیفیت بالایی تجلی یافت و اصالت عزاداری این دیار را نشان داد.
محمدی زاده گفت: اجرای سنت‌های عزاداری مردم بوشهر که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد، در برنامه حسینیه معلی در شب هفتم محرم، تحسین مردم از سراسر کشور را برانگیخت.
استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مداحان و پیر غلامان با اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی، قدمت بالای عزاداری و سینه زنی مردم بوشهر را به منصه ظهور رساندند که شایسته تقدیر هستند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *