0

تب بالای عشق به ابوالفضل در شهر عاشقان عباس (ع)

تب بالای عشق به ابوالفضل در شهر عاشقان عباس (ع)
بازدید 26

به گزارش خبرنگار مهر، کانون این عزاداری و حرم عشق به ابوالفضل پیاده راه عالی قاپوی اردبیل است که از ظهر امروز با برافراشته شدن پرچم «یاحسین و یا ابوالفضل» دلدادگان کوی عباس علمدار به میدان آمدند تا باردیگر نماد وفاداری و غیرت ابوالفضلی را در قاب تصویری زیبا به نمایش بگذارند.
۴۰۰ هیئت و دسته عزاداری از محلات مختلف دارالارشاد اردبیل در حسینیه عظیم عالی قاپو گردهم آمدند تا باردیگر نمایشی از وفاداری به قمر منیر بنی هاشم را به رخ کشیده و به دنیا ثابت کنند که شهر عاشقان ابوالفضل سرمی دهد اما هیچ وقت تن به ذلت و خواری نخواهد داد.
صدها هزار عزادار ایام حزن و اندوه محرم در تاسوعای حسینی به تاسی از علمدار نینوا و در لبیک گویی به ندای «هیهات من الذله» سومین امام مظلوم شیعیان تجمعی از جنس عشق و عهد به وفای ابوالفضلی را نشان دادند تا باردیگر در یوم العباس ثابت شود که هیچ وقت رشته محبت مردمان این دیار به علمدار کربلا رنگ و رخساره گسست و نامهربانی به خود نمی‌گیرد.
در این مراسم امسال و در فصل گردشگری حضور بیشمار مسافران و گردشگران و دوستداران اهل بیت را نیز شاهد هستیم که در کنار مردم سترگ سبلان آمده اند تا در روز تاسوعای حسینی که منتسب به حضرت عباس (ع) و نمایش وفاداری آن حضرت به امام خود است فریاد زده و با آنها همراه و همسو شوند.
در این آئین پنج نفر از مداحان سرشناس اردبیل به همراه شاعر آئینی اجرای برنامه کرده و در کنار آئین‌های سنتی اردبیلی‌ها در یوم العباس در این مراسم به مرثیه و مداحی پرداختند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *