0

فرهنگ عاشورا فرهنگی نجات بخش است

فرهنگ عاشورا فرهنگی نجات بخش است
بازدید 22

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: قیام حضرت امام حسین (ع) نبرد بزرگ حق علیه باطل و حرکتی بزرگ برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) با ایستادگی بی نظیر در مقابل ظلم درس‌های بسیار بزرگی به همگان آموخت که برای همیشه در تاریخ ماندگار شده‌اند.
مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) گفت: درس‌های قیام عاشورا در عمق دل‌ها رخنه کرده است آنچنان که با وجود گذشت سال‌های طولانی از این قیام بزرگ، شور و شعور حسینی هرساله بیشتر از قبل می‌شود.
دستگزار بیان کرد: به راستی که روز تاسوعا، روز بزرگ ایثار و مردانگی و روز عاشورا، تجلی عشق الهی و نهایت دلدادگی به پروردگار متعال است.
وی تصریح کرد: به یقین فرهنگ عاشورا فرهنگی نجات بخش است و جامعه برای تعالی و رسیدن به کمال الهی نیازمند این فرهنگ غنی و بزرگ و انسان ساز است.
مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: محرم، قطب نمای شیعیان در طول تاریخ بوده و خواهد ماند و حضرت امام حسین (ع)، این درخشان‌ترین ستاره آسمان کربلا برای ابد راهنمای شیعیانش در تمامی تاریک‌ترین شب‌های تاریخ می‌ماند.
دستگزار ادامه داد: عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی امام حسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می‌شود.
وی اضافه کرد: حماسه کربلا حقیقتی را در کهکشان عشق و خون به تصویر کشید تا دیگر کسی برای چشم پوشیدن از آفتاب حقیقت، بهانه‌ای نیابد.
مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: فرهنگ عاشورا برخاسته از نهضت امام حسین (ع) است که بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده و این فرهنگ نیازمند زنده نگهداشتن است.
دستگزار خاطرنشان کرد: اولین پرچمدار جریان تبیین نهضت کربلا حضرت سید الشهدا (ع) بود که با خطبه‌های خود مسیر را مشخص کرد و امروز نیز جهاد تبیین ارتباط تنگاتنگ با نهضت عاشورا و انقلاب اباعبدالله الحسین (ع) دارد و باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم‌.
وی تاکید کرد: اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) نبود امروز اثری از واقعه عاشورا و کربلا وجود نداشت و مظلومیت امام حسین (ع) و هدف از قیام کربلا به فراموشی سپرده می‌شد.
مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود در خاتمه سخنان خود گفت: امید است همه ما پیروان واقعی نهضت حسینی باشیم و عزاداری همه عاشقان حضرت ثارالله (ع) در این روزهای پرسوز و ماتم، مقبول درگاه حضرت احدیت واقع گردد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *