0

پروژه مهر اقدامی برای شاداب سازی مدارس است

پروژه مهر اقدامی برای شاداب سازی مدارس است
بازدید 26

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این پروژه از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس اجرا یی می‌شود و موفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.
وی افزود: در همین راستا کارگروه پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۹ کارگروه برنامه ریزی، ساماندهی و بهسازی منابع، نیرو و تجهیزات، کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی، اطلاع رسانی، احراز صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کار خود را آغاز کرده است.
محمدی پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی‌های معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه‌ریزی جهت ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و… در حال اجرا است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش‌های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.
محمدی پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: پروژه مهر فرصتی فراهم می‌کند که فضا و فعالیت‌های مدرسه، متناسب با امکانات و خلاقیت عوامل اجرایی سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و همکاران شود.
وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.

رئیس آموزش و پرورش استان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس تصریح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.
وی در پایان با بیان اینکه پروژه مهر امسال با شعار همه با هم یک‌صدا مدرسه قوی، ایران قوی است، تصریح کرد: توجه به نقاط قوت و تجارب سال‌های گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم و تربیت، قدرت تصمیم‌گیری و تقویت روحیه مشارکت‌جویی در پویایی مدارس و ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان بسیار مورد تاکید است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *