0

۴۳ کشور در المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ حضور می‌یابند

۴۳ کشور در المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ حضور می‌یابند
بازدید 23

مجتبی بابایی خرزوقی با بیان اینکه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری دانشگاه شهید رجایی به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه صنعتی اصفهان، مرداد ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۱۹۸ دانش‌آموز از ۴۳ کشور جهان در این دوره از بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی فیزیک شرکت می‌کنند و کشور ایران با ۵ شرکت‌کننده در این ترنومتر حاضر می‌شود.
وی افزود: این مسابقه علمی در دو روز، یک روز برای امتحان نظری و یک روز امتحان تجربی، برگزار می‌شود که مدت هرکدام از این دو امتحان، پنج ساعت بوده و بین دو امتحان نظری و تجربی یک روز استراحت است.
دبیرکل المپیاد ۲۰۲۴ دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: براساس اساسنامه این رقابت، نتایج نهایی در هر سال با رأی مجمع عمومی اعتبار یافته و درنهایت به ۸ درصد کل شرکت‌کنندگان، مدال طلا اعطا می‌شود. تعداد مدال‌های نقره و برنز به گونه‌ای است که در مجموع ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا یا نقره و ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا، نقره یا برنز گرفته باشند.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این در سال ۱۳۸۶ میزبان المپیاد جهانی فیزیک بوده و در دوره فعلی نیز به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون و امکانات رفاهی و اسکان شرکن‌کنندگان، بار دیگر برای میزبانی توسط کمیته برگزاری انتخاب شده است.
بابایی گفت: ۱۹۸ دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان سرتیمیار، تیمیار، راهنما و نیروی اجرایی در این رویداد همکاری می‌کنند؛ همچنین درکنار برگزاری امتحانات علمی و نظری، برنامه‌های فرهنگی-تفریحی ازجمله بازدید از رصدخانه ملی ایران و مراسم گلاب‌گیری کاشان نیز برای شرکت‌کنندگان و سایر مهمانان این رویداد درنظر گرفته شده است.
گفتنی است، مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک یکم مرداد ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و این رویداد در روز هفتم مرداد به کار خود پایان می‌دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *