0

تمامی واحدهای تولیدی و اصناف مکلف به درج قیمت بر روی کالاها هستند

تمامی واحدهای تولیدی و اصناف مکلف به درج قیمت بر روی کالاها هستند
بازدید 25

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حضرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افزایش قیمت کالاها باید از سوی مبادی ذیربط تأیید و اعلام شود وگرنه واحد تولیدی مرتکب تخلف گرانفروشی شده و پرونده تعزیراتی برای آن تشکیل می‌شود.
وی اظهار کرد: تمامی واحدهای تولیدی و اصناف مکلف به درج قیمت بر روی کالاها هستند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و در گشت‌های مشترک از سوی بازرسان و عوامل قضائی مورد رصد قرار می‌گیرند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عدم آشنایی اصناف و واحدهای تولیدی به مقررات موجب تشکیل پرونده تعزیراتی برای آنان می‌شود، گفت: واحدهای تولیدی و اصناف باید نسبت به رعایت مقررات سامانه‌های جامع تجارت و انبارداری اقدام کنند در غیر این صورت مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده و مجازات سنگینی برای آنها اعمال می‌شود.
حضرتی، با تاکید بر اینکه طرح شکایت و رسیدگی به تخلفات در این سازمان بدون پرداخت هزینه دادرسی و رایگان است، ادامه داد: این سازمان تهدیدی برای کسبه نبوده بلکه در کنار اصناف قانونمند و حامیان آنان است و برای مردم امیدآفرین و اهرمی قوی برای برخورد با متخلفان و عامل اصلاح آنان است.
وی اظهار کرد: سه عامل اساسی، مردم آگاه به حقوق خود، کاسب عادل و ناظر صادق می‌تواند فضای کسب و کار سالم و کاهش تخلفات را در جامعه به همراه داشته باشد.
حضرتی، با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان تعزیرات حکومتی شناسایی اصناف و بازاریان منصف و قانونمند است، افزود: در این راستا ۱۱۰ واحد صنفی در استان شناسایی شده و با نصب بنر در سردرب این واحدها، از آنان قدردانی شد.
وی یادآور شد: مطالبه مردم از این سازمان، برخورد قاطع با اشخاصی است که در بازار بی نظمی ایجاد کرده و موجب هتک حرمت بازاریان منصف و قانونمند می‌شوند و تحقق این مطالبه نیازمند همکاری مردم، سازمان‌های متولی و نظارت همگانی بر بازار است.
حضرتی، ادامه داد: در این راستا مردم چنانچه با تخلفی مواجه شدند باید با احساس مسؤولیت نسبت به این موضوع، شکایت خود را از طریق سامانه الکترونیکی ۱۳۵ این سازمان، ۱۲۵ سازمان صنعت معدن و تجارت و بازرسان دستگاه‌های نظارتی مانند جهادکشاورزی و بهداشت و درمان مطرح کنند تا رسیدگی شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *