0

پرداخت عوارض زمینه‌ساز تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان است

پرداخت عوارض زمینه‌ساز تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان است
بازدید 23

به گزارش خبرگزاری مهر به مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز-اصفهان، با اعلام اینکه فراهم نبودن اخذ عوارضی عاملی برای کمبود منابع مالی و در نتیجه، توقف تکمیل آزادراه شده است گفت: مشکلاتی در نگهداری آزادراه شیراز-اصفهان به وجود آمده که نیاز داریم دریافت عوارض عبور از این آزاد راه را در دستور کار قرار بدهیم.
رضا محمدیان با اشاره به اینکه ۶ قطعه از این آزادراه در سفر استانی رئیس جمهور رئیسی به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: با وجود استقبال خوب مردم از این مسیر، هنوز امکان اخذ عوارضی در آن وجود ندارد.
وی کمبود منابع مالی را دلیل اصلی این مشکل عنوان کرد و گفت: تمامی خدمات، تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه به درآمد عوارضی وابسته است.
محمدیان با گلایه از عدم ابلاغ نرخ عوارضی افزود: نرخ پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز اصفهان توسط معاونین وزارت راه و شهرسازی تأیید شده، اما هنوز به تأیید مقامات عالی این وزارتخانه نرسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز-اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در طول ۸ ماه گذشته تمام هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری و بهره‌برداری را تأمین کرده‌اند، گفت: به نظر می‌رسد دیگر امکان تأمین هزینه برای ساخت و بهره‌برداری در این مسیر وجود ندارد.
وی با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات ساخت قطعه ۸ آزادراه و ایجاد تعهد بیشتر برای این شرکت، خواستار تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی شد.
محمدیان همچنین به حجم ترافیک سنگین در این مسیر اشاره کرد و گفت: تعطیلی خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر ختم می‌شود، تبعات سنگین اقتصادی، اجتماعی و منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.
وی تأخیر در ابلاغ نرخ عوارضی را محدودیت اساسی برای تکمیل آزادراه و همچنین نگهداری آن در فصل گرما و سرما دانست و از مجموعه وزارت راه و شهرسازی، مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع این مشکل برای توسعه آزادراه شد.
به گفته محمدیان تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی کشور، فواید بسیاری از جمله کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی جاده‌ها و رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت. حل مشکل عدم تعیین نرخ عوارضی و تأمین منابع مالی لازم، گامی اساسی برای تکمیل این پروژه و بهره‌مندی مردم از مزایای آن خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *