0

نظارت دامپزشکی بر ذبح بیش از ۱۰۰۰ رأس دام در خوزستان

نظارت دامپزشکی بر ذبح بیش از ۱۰۰۰ رأس دام در خوزستان
بازدید 21

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد صبح امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه اکیپ‌های عملیاتی ثابت و سیار اداره کل دامپزشکی خوزستان به صورت رایگان، نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی را در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام دادند، اظهار کرد: این اداره کل با تشکیل ۹۲ اکیپ نظارتی ثابت و سیار متشکل از ۱۶۰ کارشناس بهداشتی دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی به انجام بازرسی و نظارت بر فرآیند کشتار دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا پرداخت.
وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازدید از دام زنده در معرض فروش و بیش از یک هزار رأس دام ذبح شده در این ایام انجام پذیرفت تصریح کرد: با انجام این نظارت‌ها، ۱۰۵ کیلوگرم موارد غیر قابل مصرف لاشه دام‌ها جداسازی و از چرخه انسانی حذف شد.
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به فعالیت تمامی کشتارگاه‌های دام استان در روزهای تاسوعا و عاشورا ادامه داد: در ایام ذکر شده تمامی کشتارگاه‌ها به صورت رایگان نسبت به ارائه خدمات در خصوص ذبح دام، پوست‌کنی، فرآوری و سایر خدمات به شهروندان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کردند.
وی در پایان هدف از انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی در مناسبت‌های مذهبی را تضمین سلامت لاشه دام و نحوه ذبح اسلامی و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در بین شهروندان عنوان و اضافه کرد: نظارت‌های دامپزشکی ضامن سلامت مردم در حوزه بهداشت فرآورده‌های خام دامی مصرفی و تأمین بهداشت عمومی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *