0

ارائه خدمات آموزشی به بیش از ۲۵۰۰ سالمند در چهارمحال و بختیاری

ارائه خدمات آموزشی به بیش از ۲۵۰۰ سالمند در چهارمحال و بختیاری
بازدید 23

به گزارش خبرنگار مهر، مهشید سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان بهزیستی ۵۴ مأموریت و ۱۵۳ وظیفه دارد و در تلاش است بهترین خدمات را به آسیب‌پذیرترین خانواده‌ها و افراد ارائه دهد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه سلامت اجتماعی مباحث پیشگیری مانند پیشگیری از اعتیاد در دستور کار این سازمان قرار دارد و در این راستا شماره ۱۴۸۰ پیش‌بینی شده تا مردم طی تماس موارد موجود را گزارش کنند.
وی از وجود چهار مرکز مشاوره ژنتیک در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۲ خانواده برای دریافت مشاوره به این مرکز مراجعه کرده‌اند.
سلیمانی عنوان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ سالمند تحت آموزش‌های مربوط به سالمندان قرار گرفتند و این فرایند به دلیل پیری جمعیت ایران شکل گرفته است تا فرد در ادامه زندگی سالمندی سالمی را تجربه کند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۱۰۶ معلول در این استان تحت حمایت است، اضافه کرد: بیشترین معلولیت جسمی به دلایل ژنتیکی نیست و حوادث نیز در این زمینه تأثیرگذار است.
وی تصریح کرد: معلولیت‌های ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، اختلالات شنوایی و… در مرحله‌های بعد قرار دارند.
سلیمانی بیان داشت: سال گذشته ۲ هزار دستگاه توانبخشی و ۶۰۰ دستگاه سمعک وارد استان چهارمحال و بختیاری شد، همچنین ۱۶ هزار دفترچه توان‌خواهان نشان‌دار شد که می‌توانند با استفاده از آن خدمات رایگان دریافت کنند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌های استان از دستگاه بینایی‌سنجی برخوردار هستند، اذعان داشت: سنجش بینایی کمک می‌کند که کودکان با تنبلی چشم به موقع شناسایی شوند و از نابینا شدن در بزرگسالی پیشگیری می‌شود.
وی گفت: امسال آزمون استخدامی معلولان برگزار شد که سهمیه استان چهارمحال و بختیاری ۶۳ نفر است و این افراد در صورت قبولی به‌کارگیری خواهند شد.
سلیمانی بیشترین موارد آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری را همسر آزاری، کودک‌آزاری و سالمند آزاری دانست و خاطرنشان کرد: فرار دختران در این استان کمتر از سایر نقاط کشور است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *