0

نخستین برداشت مکانیزه خوشه‌های طلایی برنج در املش

نخستین برداشت مکانیزه خوشه‌های طلایی برنج در املش
بازدید 26

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر غلامی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران از اولین برداشت مکانیزه برنج در روستای چلارس از نوع رقم گیلانه خبر داد و اظهار کرد: شهرستان املش به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب، مستعد کشت و تولید انواع محصولات زراعی است و برنج از جمله محصولات مهمی است که در شهرستان به عنوان کشت اول از نظر سطح زیر کشت محسوب می‌شود و با سطحی معادل ۳۵۰۰ هکتار است.
غلامی در ادامه تصریح کرد: افزایش آگاهی و مهارت کشاورزان در توسعه کشت مکانیزه، استفاده از بذر مناسب و گواهی شده، مدیریت تغذیه و حفاظت محصول از عوامل مؤثر در افزایش تولید برنج است.
مدیر جهاد کشاورزی املش با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۸۵ درصد کشت برنج در شهرستان به صورت تمام مکانیزه صورت گرفته است، گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش سطح استفاده از ارقام اصلاح شده پرمحصول امسال شاهد تولید بیش از ۱۴.۷ تن شلتوک با میانگین عملکرد ۴۲۰۰ کیلوگرم در مزارع شهرستان برداشت شود.
وی گفت: مقدار بذر گواهی شده توزیع شده در سال جاری مقدار ۵. ۱۵ تن رقم هاشمی بوده و املش بیش از ۵۰۰۰ کشاورز شالیکار دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *