0

بازدید رییس قوه قضاییه از زندان مرکزی شهرکرد

بازدید رییس قوه قضاییه از زندان مرکزی شهرکرد
بازدید 25

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز در نخستین برنامه از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، از زندان مرکزی شهرکرد بازدید به عمل آورد.
یکی از زندانیان بند مالی زندان مرکزی شهرکرد، فردی بود که در سال ۱۳۸۸ به منظور راه‌اندازی دامداری، ۵۰۰ میلیون تومان از یک بانک تسهیلات دریافت کرده بود و به سبب زیان کردن و تلف شدن دام‌ها، در بازپرداخت تسهیلات به مشکل خورده بود و از سال ۱۳۹۲ در زندان بود.
به موجب سخنان این زندانی، بدهی او اکنون به بانک مذکور، با احتساب تأخیر تأدیه، به ۱۷ میلیارد تومان رسیده است.
آنطور که این زندانی مدعی بود در طول یازده سالی که زندان بود، به سبب عجز از تودیع وثیقه، نتوانسته بود از مرخصی بهره بگیرد و نتیجتاً خانواده او نیز از هم پاشیده بود.
رئیس دستگاه قضا پس از استماع سخنان این مددجو، دستور داد تا فی‌المجلس با مدیرعامل بانک مذکور تماس برقرار کنند؛ در جریان این تماس، رئیس عدلیه خطاب به مدیر عامل بانک مذکور توصیه کرد برای رفع مشکل این محکومِ بدهکار، مساعدت‌های لازم و قانونی صورت گیرد.
البته رئیس قوه قضائیه در همان تماس تلفنی از محل زندان شهرکرد خطاب به مدیرعامل بانک مذکور این نکته را نیز متذکر شد که هدف من از برقراری این تماس از محل زندان، صرفاً رفع مشکل این مددجو نبود بلکه تاکید دارم همه متولیان سیستم بانکی کشور با مسئولان ذیربط قضائی و اجرایی و تقنینی باید نشست‌های مستمری را برگزار کنند تا مشکل و معضل بازپرداخت تسهیلات و نحوه تعیین تأخیر تأدیه، مرتفع شود.
قاضی‌القضات خطاب به این مدیر بانکی: بانک‌ها وقتی تسهیلات ارائه می‌کنند باید تضامین و وثایق لازم و کافی را از تسهیلات‌گیرنده اخذ کنند تا چنانچه فرد در بازپرداخت تسهیلات به مشکل خورد، بانک بتواند از همان محل وثایق، حقوق خود را استیفا کند و اینگونه شاهد نباشیم که فردی عاجز از بازپرداخت تسهیلات دریافتی، یازده سال در زندان بماند و مقوله‌ی تأخیر تأدیه نیز بدهی او را چندبرابر کند!
رئیس قوه قضائیه خطاب به زندانیان بند مالی: یکی از دلایل افزایش بدهی زندانیان مالی، مسئله محاسبه تأخیر تأدیه است؛ در این رابطه دستور صادر کرده‌ایم که نحوه محاسبه تأخیر تأدیه بدهی در همه دادگستری‌ها بصورت سالیانه باشد نه ماهیانه؛ همچنین در خصوص دریافت «خسارت مرکب» نیز تمهیداتی برای اصلاح قانون اندیشیده‌ایم.
در ادامه حضور قاضی‌القضات در زندان مرکزی شهرکرد، یکی از زندانیان محکومِ مهریه اعلام کرد که از پرداخت حتی یک قطعه سکه در ماه نیز عاجز است که در این هنگام، رئیس قوه قضائیه خطاب به همگان توصیه کرد که در هنگام هر عقد و توافق و معامله‌ای، به وسع و تمکن مالی و ظرفیت‌های خود بنگرند و زیر بار تعهداتی که از توان‌شان خارج است نروند

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *