0

معضل سگ‌های ولگرد در صدرا همچنان باقی مانده است

معضل سگ‌های ولگرد در صدرا همچنان باقی مانده است
بازدید 24

آرش محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود اقداماتی که از جمله عقیم‌سازی، ایجاد کمپ و جمع‌آوری سگ‌ها در شهر صدرا انجام شده، و نیازمند ابلاغ کشوری و به برنامه‌ریزی جامع و سراسری در سطح دولت نیاز دارد و تا مادامی که یک برنامه مدون در سطح ملی برای مهار این معضل تدوین و ابلاغ نشود تعدادشان افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه عقیم‌سازی هر سگ حدود یک ۱.۵ میلیون تومان هزینه دارد، افزود: با یاری سازمان‌های مردم‌نهاد، تاکنون تعداد قابل توجهی از سگ‌های ولگرد در صدرا عقیم شده‌اند و همچنین با ایجاد کمپ، سگ‌ها تفکیک و تحت مراقبت دامپزشک قرار گرفته‌اند.
محمدی استفاده از اسلحه و بیهوشی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را از دیگر اقدامات انجام شده در شهر صدرا برشمرد و گفت: با وجود این اقدامات، هنوز شاهد حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر و به ویژه مناطق کوهستانی هستیم که به حیات وحش نیز آسیب می‌رسانند.
رئیس شورای شهر صدرا با اشاره به وجود باغ‌های متعدد و نزدیکی به شهرک‌هایی مانند منطقۀ قلات به عنوان دو عامل اصلی افزایش سگ‌های ولگرد در این منطقه، یادآورشد: حریم وسیع باغ‌ها و عدم نظارت کافی، مهار و کنترل این حیوانات را دشوار می‌کند.
این عضو شورا با بیان اینکه سگ‌ها به سرعت زاد و ولد می‌کنند و برخی شهروندان نیز به آنها غذا می‌دهند، گفت: این امر به تجمع سگ‌ها و ایجاد مشکلات برای ساکنین منجر می‌شود.
وی با اشاره به مقاومت برخی افراد در برابر زنده‌گیری سگ‌ها، افزود: گاهی اوقات مجبور می‌شویم شبانه برای جمع‌آوری سگ‌ها اقدام کنیم.
محمدی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه جامع دولتی برای مهار سگ‌های ولگرد، تصریح کرد: اگر این معضل به صورت ریشه‌ای حل نشود، کل کشور با پیامدهای منفی آن روبرو خواهد شد.
وی با بیان اینکه دولت می‌تواند با ارائه چهارچوب و برنامه‌ریزی مدون به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، زمینه را برای کنترل سگ‌های ولگرد در سطح محلی فراهم کند، خاطرنشان کرد: اقدامات مقطعی و انفرادی در این زمینه کارساز نیست و باید با برنامه‌ریزی جامع و ملی برای حل این معضل اقدام کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *