0

مازندران نیازمند اتوبوس های سیار اهدای خون است

مازندران نیازمند اتوبوس های سیار اهدای خون است
بازدید 22

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله محمدی فیروزجایی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تأمین خون سالم یکی از وظایف سازمان انتقال خون به شمار می‌رود ادامه داد: این سازمان یک سازمان علمی و آموزشی بوده بسیاری از دانشجویان علوم پزشکی برای آموزش به آن مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه عمر پلاکت سه روز است و بیش از آن نمی‌توانیم آن را نگهداری کنیم، تصریح کرد: سردخانه‌های تحت پوشش انتقال خون را فعال کردیم و سردخانه در آمل چالوس در حال اقدام است و سه سردخانه نیز توسط خیران در حال ساخت است.
وی تأمین اعتبارات از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: هر سال میزان اعتبارات در حال رشد است و سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی داشتیم که فقط ۱۵ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.
مدیر کل انتقال خون مازندران شمار اهدا کنندگان برای اهدای خون در سال گذشته را ۱۶۶ هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۷ هزار نفر موفق به اهدای خانه شدند. و میزان رشد نسبت به سال قبل از آن ۳ درصد بوده است.
محمدی فیروزجایی میزان توزیع خون را در سال گذشته ۲۱۶ هزار واحد اعلام کرد و گفت: هیچ عمل جراحی در استان به دلیل کمبود خون کنسل نشده است.
وی از مردم خواست تا برای تأمین نیازها به ویژه در ایام فصل سال و بعد از مهر ماه به یاری انتقال خون بشتابند و گفت: در سال جاری بیش از ۵۸ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که بیش از ۴۷ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲ درصدی روبرو بوده است.
مدیر کل انتقال خون مازندران با اشاره به تأمین چهار دستگاه پیشرفته در حوزه انتقال خون اظهار کرد: کمبود نیروی یکی از مشکلات مهم فراروی این سازمان است.
وی با بیان اینکه هر اتوبوس سیار یک پایگاه محسوب می‌شود تأمین نیرو را از جمله مسائل و دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: سه دستگاه اتوبوس سیار در استان فعالیت می‌کند و حداقل به چهار دستگاه اتوبوس دیگر برای مناطق مختلف از جمله غرب استان نیاز داریم.
مدیر کل انتقال خون مازندران از استان‌های تالاسمی خیز کشور است یادآور شد: این افراد ماهانه دو یا سه نوبت خون نیاز دارند و از دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها تقاضای همکاری بیشتر با آنان را داریم ۴۰ درصد خون صرف کیفیت زندگی این بیماران می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ هزار و۷۰۱ نفر بار اولی خون اهدا کردند، گفت: این میزان در چهار ماهه اول امسال به پنج هزار و ۶۷۶ نفر رسید.
وی میزان مصرف خون را روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: این می‌طلبد که روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *