0

همیاران صلح دانش‌آموزی استان اردبیل آغاز به کار کرد

همیاران صلح دانش‌آموزی استان اردبیل آغاز به کار کرد
بازدید 35

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل شامگاه پنجشنبه در آئین آغاز به کار و اعطای حکم دانش‌آموزان همیار صلح اردبیل، اظهار کرد: آموزش و پرورش یک خانواده بزرگ است که هم دانش‌آموزان و هم اعضای خانواده با ارکان آن در ارتباط مستقیم هستند.
کلام‌الله صفری با اشاره به اینکه باید از این ظرفیت بزرگ در راستای خدمت‌رسانی به جامعه استفاده شود، تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش بین خانواده‌ها، فراهم آوردن زمینه صلح و نوعدوستی در جامعه و ارتقای فرهنگ آشتی در جامعه از اهداف راه‌‎اندازی همیاران صلح دانش‌‎آموزی استان اردبیل است.
وی با بیان اینکه همیاران صلح از بین دانش‌آموزان انتخاب شده و ارکان آنها اعطا می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با همکاری شوراهای حل اختلاف و دادگستری اردبیل با آموزش و پرورش شاهد فعالیت‌های مفید این همیاران بوده و در راستای کاهش پرونده‌های کیفری، قضائی و خانوادگی در دادگستری گام‌های جدی برداشته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد که در مسیر صلح و آشتی در جامعه به ویژه در خانواده‌ها گام بردارد، افزود: معلمان همواره به عنوان افراد مورد وثوق جامعه از نظر اعتماد و صداقت بودند و روحیه صلح‌جویی آنها ارتباط مؤثری را در افزایش صلح و سازش دارد.
صفری خاطرنشان کرد: پیش از این به صورت غیررسمی آموزش و پرورش در مسیر صلح و سازش در جامعه اقدام می‌کرد اما از امروز و با راه‌اندازی همیاران صلح و سازش به صورت رسمی در کنار دادگستری و شوراهای حل اختلاف نسبت به ارتقای فرهنگ صلح در جامعه تلاش خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم به صورت نمادین احکام صلح‌یاری سه نفر از دانش‌آموزان اعطا و همیاران صلح دانش‌آموزی در اردبیل به طور رسمی آغاز به کار کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *