0

نماز جمعه به دلیل خطبه محور بودن اهمیت زیادی دارد

نماز جمعه به دلیل خطبه محور بودن اهمیت زیادی دارد
بازدید 21

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی در خطبه‌های نماز جمعه بیجار اظهار کرد: امروز پنجم مردادماه روز نماز جمعه است و پس از پیروزی انقلاب نخستین نماز جمعه برپا شد و امروز در ۹۰۰ شهر شهرستان نماز جمعه اقامه می‌شود و در بیجار هم از سال ۵۹ نماز جمعه را اقامه کردند.
وی افزود: سه اجتماع در اسلام اهمیت زیادی دارد یکی اجتماع نماز روزانه است دوم اجتماع هفتگی یعنی همان نماز جمعه است و سوم اجتماع حج است که سالی یک بار اجرا می‌شود.
امام جمعه بیجار گفت: نقش نماز جمعه به دلیل اینکه خطبه محور است بسیار مهم است و نماز جمعه طبق فرمایش رهبر انقلاب یک قرارگاه است.
وی ادامه داد: نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و آگاهی است و خداوند در قرآن کریم در چند جا مطرح کرده که یکی از آنها برای نماز جمعه است و دوم در مسئله توحید است و سومین جایی که این واژه آمده پس از واژه اقامت است و در چهارمین جایی که آمده است پی از مسئله جهاد است.
امام جمعه بیجار اضافه کرد: نماز جمعه در تراز سه اصول توحید اقامت و جهاد قرار دارد و این اهمیت بالای نماز جمعه را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت نماز جمعه آگاهی بخش مردم در تمام حوزه‌ها است و موجب اتحاد مردم می‌شود و نشاط و روحیه جمعه را افزایش می‌دهد.
وی اعلام کرد: ائمه بسیار مردم را به حضور در نماز جمعه تشویق می‌کنند و سه نیاز مهم امنیت، برکت و درایت را در جامعه را همین نماز جمعه تأمین می‌کند و باید از تمام کسانی که اهتمام و حضور جدی در این مراسم دارند تقدیر کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *