0

نماز جمعه تریبون مستضعفان و نماد پیگیری است/ندایی برای کوخ نشینان

نماز جمعه تریبون مستضعفان و نماد پیگیری است/ندایی برای کوخ نشینان
بازدید 24

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، صبح دوشنبه در دیدار فرماندار، شورای تأمین و مسئولین شهرستانی به مناسبت پنجم مرداد، سالروز نخستین اقامه نماز جمعه انقلاب اسلامی، افزود: اسلام دینی مترقی و برای همه زمان‌ها است.
وی ابراز داشت: در دیگر مذاهب توقف وجود دارد، ولی فقه شیعه پویاست و باعث نوآوری و خلاقیت شده و علت این پویایی تمسک به اهل بیت و ارزش‌های دینی بعد از قرآن است.
حجت‌الاسلام وحدانی فر در باب اهمیت نماز جمعه افزود: به کارگران اجازه دهید در نماز جمعه حضور یابند، نماز جمعه تریبون مستضعفان و ندای کوخ‌نشینان است.
امام جمعه دهدشت یکی از اولین اقدامات امام راحل (ره) را دستور اقامه نماز جمعه بیان کرد و افزود: از ظرفیت ائمه جمعه برای کمک به مسؤولین استفاده می‌شود و شاید اگر بخش‌ها نماز جمعه نداشتند، کار فرهنگی تأثیرگذاری نداشت.
وحدانی فر با بیان اینکه ائمه جمعه به فرمایش رهبری پدر معنوی برای مسئولین دارند، تاکید کرد: جایگاه امام جمعه جایگاه تقابل با مسؤولین نیست و مسؤولی که نسبت به نماز بی‌تفاوت است، حتماً نسبت به آرمان‌های انقلاب هم بی‌تفاوت است.
وی تصریح کرد: نماز جمعه باید به نماد پیگیری و دستگیری تبدیل شود، جای مچ‌گیری نیست. کار نماز جمعه هدایت، حمایت و نظارت است.
امام جمعه دهدشت گفت: برخی معتقدند که امام جمعه فقط باید حواسش به نماز باشد و به مسائل دیگر ورود نکند و این‌ها می‌خواهند مصلی به کنیسه تبدیل شود و صدای رسایش خاموش شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *