0

ترویج قرآن یک وظیفه همگانی است

ترویج قرآن یک وظیفه همگانی است
بازدید 23

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: امروز در دنیای فعلی سند حقیانیت ما و اینکه آینده جهان زیر پرچم قرآن است.
وی افزود: این قرآن یک معجزه است و وقتی انسان وارد متون، حقایق و راهنمایی‌های آن می‌شود، می‌فهمد که نمی‌تواند کار بشر باشد.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ترویج قرآن و آشنا کردن مردم با آن عبادت است، عنوان کرد: در روایات آمده است که وقتی معلم قرآن بسم‌الله آن را آموزش می‌دهد، خداوند پدر و مادر استاد و پدر و مادر قرآن‌آموز و هر دوی آنها را می‌آمرزد و این نشان‌دهنده اهمیت تعلیم قرآن است.
وی با تاکید بر تدبر در قرآن بیان کرد: در زمان ائمه اطهار (ع) حفظ قرآن بسیار مرسوم بوده است و اکنون هم طبق فرمایش امام خمینی (ره)، باید میلیون‌ها حافظ در کشور داشته باشیم اما باید توجه داشت که قرائت و حفظ قرآن کافی نیست و باید در آن تأمل و تدبر کرده و از حقایق آن در کلیه مسائل زندگی استفاده کنیم.
میردامادی افزود: امکان ندارد نقطه از زندگی را بیابیم که در آن اسلام و قرآن ما را راهنمایی نکرده باشند چراکه قرآن کتابی جامع برای نجات انسانیت است.
وی با اشاره به تأثیر عمل به قرآن در جامعه تصریح کرد: آموزش قرآن مقدمه عمل به آن است و عمل به آن مقدمه سعادتمندی و رشد بشریت است؛ ما معتقدیم که راه نجات دنیای امروز با تمام جنایات و ظلم‌هایی که در آن دیده می‌شود، رفتن به سوی قرآن است.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تمام مشکلات دنیا ریشه در دوری از قرآن دارد، گفت: علت فساد موجود در جامعه فاصله گرفتن از قرآن است درحالی که اگر آموزش قرآن توأم با تدبر، تأمل و عمل به آن باشد، دنیا مدینه فاضله می‌شود.
وی ادامه داد: انتظار امام زمان (عج) برای آن است که ایشان با ظهور خود قرآن را در دنیا حاکم کنند و در آن روز هیچ غم و نگرانی برای بشر نیست.
میردامادی با بیان اینکه همه افراد باید در رونق قرآن سهیم باشند، عنوان کرد: رسول اکرم (ص) در حدیثی که حقوق پدر و فرزند را تعیین می‌کنند، آموزش قرآن را یکی از حقوق فرزند بر پدر می‌دانند و این یعنی پدر مکلف است که قرآن را به فرزندان خود تعلیم دهد.
وی ادامه داد: اگر قرآن وارد متن زندگی انسان شود، دروغ، غیبت، فساد، دشمنی، جنگ و خونریزی از بین می‌رود و عدالت، انصاف، محبت و نیکی جای آن را می‌گیرد؛ بنابراین اولین و آخرین چیزی که باید در زندگی به آن توجه کنیم قرآن است و همه باید برای تبلیغ و دعوت دیگران به این مسیر تلاش کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به لزوم جذب جوانان به انس با قرآن بیان کرد: باید حقایق قرآن و آثار و برکات عمل به آن گفته شود چراکه انسان به دنبال منافع است و قرآن کتابی است که هم منافع دنیا و هم منافع آخرت را در بر دارد.
وی افزود: باید جوانان را توجیه کرد که راه نجات او قرآن است و جدایی از آن خوشبختی او را در دنیا و آخرت از بین می‌برد؛ اینگونه تبلیغ، آموزش و بیان حقایق قرآن تأثیر خود آن را بر زندگی انسان به دنبال دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *