0

تولید ۱۲۳ هزار تن سیب‌زمینی در خراسان‌رضوی پیش بینی می‌شود

تولید ۱۲۳ هزار تن سیب‌زمینی در خراسان‌رضوی پیش بینی می‌شود
بازدید 24

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خوش‌قامت اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، سه هزار و ۶۰۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت سیب‌زمینی رفته است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی ادامه داد: عمدتاً کشت سیب‌زمینی در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، فریمان، مشهد و قوچان انجام شده است.
وی گفت: میانگین عملکرد جهانی در محصول سیب‌زمینی ۲۳ تن در هکتار است که خراسان‌رضوی با تولید ۳۴ تن در هکتار، وضعیت بسیار مطلوبی در زمینه تولید این محصول دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال، تولیدی معادل ۱۲۳ هزار تن را داشته باشیم.
خوش قامت بیان کرد: برداشت محصول سیب‌زمینی در خراسان‌رضوی از نیمه دوم شهریور آغاز می‌شود و تا نیمه اول آبان ادامه دارد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی ارقام عمده و غالب سیب‌زمینی تولیدی استان را «آگریا» و «فونتانه» اعلام کرد و افزود: در استان، پنج گلخانه تولید بذر «مینی تیوبر» سیب‌زمینی فعال است و کشت‌وکار و تولید بذر و سیب‌زمینی بذری و کارخانجات تولید چیپس سبب کامل‌شدن چرخه تولید و مصرف در این استان شده‌اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *