0

نصب تجهیزات اندازه‌گیری عمق برف با استفاده از فناوری اولتراسونیک

نصب تجهیزات اندازه‌گیری عمق برف با استفاده از فناوری اولتراسونیک
بازدید 27

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این تجهیزات با استفاده از فناوری اولتراسونیک و با یک سیستم بروز و بسیار مناسب در استان نصب شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمق برف یک پارامتر مهم برای تحلیل و پیش بینی شرایط آب و هوایی بوده و باید به طور منظم اندازه گیری شود به همین خاطر با پیگیری‌های انجام شده، سنسور برف سنج اولتراسونیک برای ثبت دقیق، مستمر و بدون تماس عمق برف با طراحی قوی با یک سیستم بروز و بسیار مناسب در استان نصب شد.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: این تجهیزات برای اولین بار در استان در گردنه الماس و حیران نصب و راه اندازی شده و گردنه‌های کجل و صائین و ایستگاه کوهستان آلوارس جزو اولویت‌های این اداره کل است.
کوهی ویژگی‌های این تجهیزات را یادآور شد و بیان کرد: اندازه گیری مداوم و بدون تماس سنسور برای شرایط محیطی کوهستانی، غشای سرامیکی مقاوم، مهر و موم شده و بدون تعمیر و نگهداری با سپر محافظ در برابر یخ و برف و فیلتر برف و بارندگی با استفاده از تحلیل طیف هوشمند از مزایای این تجهیزات است.
وی اضافه کرد: این تجهیزات برای شرایط آب و هوایی کوهستانی بسیار مفید بوده و دقت اندازه گیری عمق برف قابل اعتماد را فراهم می‌کند.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: به همین دلیل این تجهیزات برای هواشناسان در پیش بینی و صدور هشدار بهمن، اطلاع از وضعیت مناطق اسکی، ایستگاههای تحقیقاتی قابل استفاده و مفید بوده و جزو تجهیزات ضروری برای استان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *