0

نسل جدید نیازمند تقویت فکری و جهت‌دهی فرهنگی سازنده و به‌روز است

نسل جدید نیازمند تقویت فکری و جهت‌دهی فرهنگی سازنده و به‌روز است
بازدید 20

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی پیش از ظهر شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و جهاد دانشگاهی اردبیل، اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و جهاد دانشگاهی استان اردبیل با هدف مشارکت و همکاری در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی با رویکرد دانشجویی منعقد شد.
وی با اشاره به اینکه ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه محقق اردبیلی در سطح بالایی قرار دارد، تصریح کرد: اساساً مهمترین چالش امروز جامعه ما، چالش فرهنگی است و وجود مشکلات متعدد در جامعه ریشه در مسائل فرهنگی دارد که نهادهای علمی و فرهنگی باید برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: معضل عدم تفاهم نظری در بین فعالان فرهنگی و تعدد سلیقه‌های فکری موجب عملکردهای متناقض در حوزه فرهنگی شده است.
رسولی از دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مرکز سنجش سقف فکری فرهنگی در استان یاد کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های دانشگاه الهام‌بخشی آن در تمامی حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی بوده و آحاد جامعه انتظار دارند تا دانشگاه در بخش‌های مختلف نقش مؤثری ایفا کند چرا که نسل جدید نیازمند تقویت فکری و جهت‌دهی فرهنگی سازنده و به‌روز است.
وی با بیان اینکه همواره دانشگاه محقق اردبیلی در برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی جهاد دانشگاهی حضور و همکاری پررنگی داشته است، خاطرنشان کرد: با تفاهمات شکل گرفته در سال‌جاری شاهد اوج‌گیری همکاری‌ها خواهیم بود تا از ثمرات آن دانشجویان و جوانان منطقه بهره کافی را داشته باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم اضافه کرد: رویدادهای نوآورانه و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی شکل مؤثر و قابل توجهی به خود بگیرد چرا که برنامه‌های جهاد دانشگاهی اغلب غیر کلیشه‌ای و به خلاء‌های فرهنگی می‌پردازد.
عباس فنی‌اصل با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری‌های جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی با دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: توسعه ارتباطات مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و جهاد دانشگاهی استان برای هر چه بهتر، قوی‌تر و با کیفیت‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
وی از وجود استعدادهای دانشجویی ارزشمند در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و یادآور شد: شناسایی این استعدادها و به سبب آن رشد و تعالی آنها نیازمند ایجاد بستر مناسب است که این مهم با همکاری و تأمین بودجه مالی کافی فراهم خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی همچنین از جمله اهداف این تفاهم‌نامه را ایجاد زمینه‌های لازم برای کوتاه کردن مراحل، دقیق‌تر و با کیفیت‌تر شدن چاپ کتاب‌های دانشگاهی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر رویدادهای متعدد نوآوری در جهاد دانشگاهی در حال اجرایی شدن است که در این رویدادها ایده‌های متعدد علمی و فرهنگی توسط دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی ارائه شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، تقاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و جهاد دانشگاهی استان اردبیل به منظور تسریع همکاری‌ها در حوزه متعدد از جمله آموزش‌های مهارتی، چاپ کتاب‌های علمی، برگزاری مسابقات سدید، مناظره دانشجویی و همکاری در جشنواره‌های فرهنگی با رویکرد بیشتر به انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی منعقد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *