0

خرید تضمینی گندم استان زنجان از ۴۰۰ هزارتن فراتر رفت

خرید تضمینی گندم استان زنجان از ۴۰۰ هزارتن فراتر رفت
بازدید 23

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی‌الله زمانی، اظهار کرد: تاکنون عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۹ مرکز انجام می‌شود و مراکز (۳ مرکز) دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم در مناطق دیگر سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی تصریح کرد: تاکنون ۶۳ هزار و ۶۱۷ محموله گندم از ۱۹ هزار و ۱۲۳ گندمکار خریداری و در سیلوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تأمین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.
زمانی با بیان اینکه برای سهولت در خرید و ذخیره سازی گندم‌های تولیدی سال جاری انتقال می‌یابد، عنوان کرد: بیش از ۹۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به استان‌های کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، گیلان، قزوین و مازندران انتقال داده شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به وسیله بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، گفت: کشاورزان می‌توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیره سازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل دهند.
زمانی با اشاره به اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۷ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان است، افزود: ۲۶ درصد از بهای هر محموله که معادل ۹۱۶ میلیارد تومان است به کشاورزان زنجانی که تا تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، تاکید کرد: گندمکاران جهت سهولت در پرداخت مطالبات، باید مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی اقدام کنند.
زمانی اظهار کرد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان با در نظر گرفتن شرایط جوی مناطق از اول وقت اداری شروع شده و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهند کرد.
وی ادامه داد: در راستای بررسی کیفیت روند خرید تضمینی گندم توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان انجام می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *