0

طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در یزد اجرا می‌شود

طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در یزد اجرا می‌شود
بازدید 21

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی در نشست شورای اجتماعی استان، «مشارکت مردم‌» را یکی از اصلی‌ترین ارکان طرح نماد دانست و گفت: بر این اساس نقش کانون‌های مردمی، مشخص و نکات مورد نظر مشاوران آگاه به اقتضائات نسل جدید و مقید به مسائل دینی و شرعی ارائه شود.
وی در ادامه این نشست که با هدف بررسی روند اقدامات کمیته‌های بررسی محتوا و برنامه عملیاتی اجرای طرح نماد «نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان» در استان برگزار شد، محوریت و فرماندهی طرح نماد را بر عهده مجموعه آموزش و پرورش استان دانست.
وی اظهار کرد: سایر دستگاه‌ها در قالب ابلاغیه‌های موجود، نقش تسهیلگر و پشتیبان دارند و باید با ستاد این قرارگاه همکاری کامل داشته باشند. فاطمی با تاکید بر اینکه نظام پایش، غربالگری، ارجاع و مداخلات باید در قالب تفکیک وظایف انجام شده توسط ستاد طرح نماد باشد، گفت: محصول این بازپیرایش تبدیل به موافقت‌نامه ای می‌شود که در قالب یک تعهد، به امضای دفتر اجتماعی، دستگاه قضایی، سازمان بازرسی و آموزش و پرورش خواهد رسید.
استاندار یزد با اشاره به اینکه در موافقت نامه مذکور تکالیف هر دستگاه با جزئیات و با عدد و رقم مشخص شده است، تصریح کرد: اقدامات خارج از این موافقت‌نامه و عملکرد نامناسب براساس پیمایش‌های دوره‌ای منجر به تشکیل پرونده برای دستگاه‌ها می‌شود. وی در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر دستگاه‌ها بر مسائل نسل جدید و دانش آموزان استان یادآور شد: موافقت نامه ابزار نظارت و مطالبه گری در دست فرماندهی این قرارگاه اجتماعی در قالب طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است. فاطمی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات هماهنگی برای یکسان سازی سرفصل‌ها و محتویات طرح نماد توسط مجموعه بهزیستی، نظام روانشناسی و آموزش و پرورش، افزود: در حین اجرای طرح عوامل اجرا در کنار یکدیگر قرار گرفته و با محوریت مجموعه بهزیستی ارزیابی‌های لازم صورت گیرد. وی مشارکت مردم محور را یکی از اصلی‌ترین ارکان طرح نماد دانست و گفت: بر این اساس نقش مجموعه‌ها و کانون‌ها مشخص و نکات مورد نظر مشاوران آگاه به اقتضائات نسل جدید و مقید به مسائل دینی و شرعی متناسب با بوم شهرستان‌ها ارائه شود.
استاندار یزد عنوان کرد: فرمانداران طرح نماد را به عنوان یکی از طرح‌های جدی و مهم در شورای آموزش و پرورش و شورای اجتماعی استان دنبال کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *