0

پخت و توزیع ۱۰۰ کیلو آش نذری بلغور در روستای نظامیه بخش رخ

پخت و توزیع ۱۰۰ کیلو آش نذری بلغور در روستای نظامیه بخش رخ
بازدید 16

فاطمه جابری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت ماه صفر و به نیت سلامتی فرج آقا امام زمان (عج) و همچنین به نیت سه بانوی بزرگ اسلام، حضرت زینب کبری (س) حضرت سکینه (س) و حضرت رقیه (س) بیش از یکصد کیلو آش نذری بلغور به همت اعضای پایگاه بسیج خواهران شهیده فراهانیان روستای نظامیه و با همکاری فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت نرجس (س) بخش رخ یک دیگ اش بلغور نذری در محل مزار سلطان عقیق این روستا با حضور قرآن آموزان. اولیا قرآن آموزان و خواهران بسیجی طبخ و میان شرکت کنندگان و اهالی روستا توزیع شد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت نرجس بخش رخ گفت: در این امر بانوان روستای نظامیه نیز کمک حال خواهران بسیجی در طبخ آش نذری بلغور بودند.
وی افزود: اهالی این روستای به مناسبت‌های مختلف مذهبی محفل پخت آش نذری بلغور و سایر غذاها را طبخ و در ایام خاص مذهبی بین اهالی توزیع می‌کنند.
جابری افزود: در اربعین حسینی و آخر ماه صفر نیز اهالی روستای نظامیه جهت عزاداران روستا و مهمانانی که از شهر مقدس مشهد برای عزاداری وارد این روستا می‌شوند توسط مردم و خیرین با پخت ده دیگ حلوای نذری، دو دیگ شله زرد و چندین دیگ حلیم و پهن کردن سفره ابوالفضل (ع) از آنان پذیرایی خواهد شد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت نرجس بخش رخ خاطر نشان کرد: این مراسم در روستای نظامیه از سابقه طولانی برخوردار است که هر ساله توسط، خیران انجام می‌شود.
وی افزود: این اقدامات به صورت خود جوش توسط، اهالی و خیران انجام می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *