0

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران البرز

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران البرز
بازدید 18

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین دانش‌کهن با اعلام آغاز ثبت‌نام سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سال جاری، اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآن در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که بر اساس تقویم این رویداد قرآنی، مرحله شهرستانی در شهریورماه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در چهار گروه برگزار می‌شود، افزود: گروه اول شامل فرزندان ۱۳ تا ۱۸ سال دوره متوسطه اول و دوم در دو بخش پسران و دختران شهید، جانباز ۵ درصد به بالا و آزاده، گروه دوم شامل فرزندان ۱۸ سال و بالاتر (دانشجو در دو گروه پسران و دختران)، گروه سوم شامل همسران شهدا، جانبازان ۵ درصد به بالا و آزادگان و گروه چهارم شامل ایثارگران، جانبازان ۵ درصد به بالا و آزادگان است.
این مسؤول ادامه داد: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی در رشته‌های قرائت تحقیق، مفاهیم، تفسیر، حفظ جز پنج، جز ۱۰، جز ۱۵، جز ۲۵ و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
دانش‌کهن عنوان کرد: در بخش معارفی شامل مفاهیم و تفسیر، کتاب «ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر» ترجمه حسین انصاریان به عنوان منبع آزمون رشته ترجمه عمومی (مفاهیم) اعلام شده است؛ همچنین منبع رشته تفسیر، شرح سوره‌های مبارکه احزاب و سبأ از «تفسیر نمونه» جلد ۱۷ و ۱۸ تألیف ناصر مکارم شیرازی است با این توضیح که سوالات آزمون رشته‌های مفاهیم و تفسیر به صورت کتبی و چهارگزینه‌ای خواهد بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برای ثبت‌نام در مسابقات قرآن کریم خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان تا پیش از آغاز مسابقات مرحله شهرستانی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت محتوا و ثبت‌نام به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خود مراجعه کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *