0

اربعین نماد همبستگی جهان شیعه است/ ضرورت ترویج فرهنگ حسینی و علوی

اربعین نماد همبستگی جهان شیعه است/ ضرورت ترویج فرهنگ حسینی و علوی
بازدید 25

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حضرت زینب پیام رسان کربلا آموزه‌های روز عاشورا و اهداف قیم امام حسین (ع) را در دنیا فریاد زد و امروز باید با ترویج فرهنگ علوی و حسینی در جهان بکوشیم تا ملت‌های دنیا زیر پرچم آزادگی و حریت اهل بیت زیست سالم و آرامی را تجربه کنند.
وی با اشاره به اینکه عاشورا مملو از درس‌های غیرت، شجاعت، آزادگی و … است، خاطرنشان کرد: امروز هر قدر از این فرهنگ فاصله بگیریم به همان میزان بر شدت دردها و آلام بشری افزوده می‌شود و نباید اجازه دهیم تا این فرهنگ رنگ کهنگی به خود بگیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیاده روی اربعین را یکی از نمادهای وحدت ملت‌های جهان و شیعیان دنیا اعلام کرد و گفت: مردم در این راهپیمایی در کنار همدیگر برای یک هدف مشترک گام برمی دارند و آن نزدیک شدن به سبک زندگی حسینی و علوی است.
حجت الاسلام قاسم زاده با تاکید بر اینکه در پیاده روی اربعین نیز باید شئونات اسلامی به بهترین وجه ممکن رعایت شود، تصریح کرد: امروز استکبار جهانی چشم طمع به حدت ملت‌های مسلمان و جهان شیعه دوخته است تا بتواند با شیطنت‌های همیشگی خود نفاق و تفرقه را در بین امت‌ها ایجاد کند که در این باب هوشیاری همه مسلمانان و شیعیان جهان ضروری است.
وی گفت: در اربعین حضرت زینب (س) ماموریت پیام رسانی خود را در مورد حادثه کربلا به اتمام رساند و توانست این قیام را جهانی کرده و تا امروز که بیش از ۱۴۰۰ سال از وقوع آن می‌گذرد مردم با تمسک و توسل به فرهنگ حسینی در جامعه از تمام پلیدی‌ها و افکار شرک آلود رهایی می‌یابند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *