0

حکم محکوم پرونده جعل و کلاهبرداری ۲۰ هزار میلیارد ریالی صادر شد

حکم محکوم پرونده جعل و کلاهبرداری ۲۰ هزار میلیارد ریالی صادر شد
بازدید 19

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در این خصوص اظهار کرد: فردی با عنوان یک شرکت پیمانکاری با جعل مدارک و گواهی‌های فعالیت، اقدام به اخذ رتبه و درجه عالی مبادرت به انعقاد قراردادهای متعدد پیمانکاری با نهادها و ارگان‌های دولتی در سطح کشور کرده که در یک مورد در سال ۹۵ قرار دادی با سازمان جهاد کشاورزی وقت در پروژه اراضی کرم آباد و در موارد دیگر با شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی منعقد شده بود.
وی اضافه کرد: این شرکت با سو استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی و ارائه اسناد مجعول و صورت وضعیت‌های خلاف واقع و تبانی و زد و بند با چند تن از کارشناسان و پرداخت رشوه اقدام به تنظیم این قراردادها کرده بود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: از دیگر اتهامات این فرد خیانت در امانت از طریق خارج کردن لوله‌ها و اتصالات و لوازم جانبی خریداری شده توسط سازمان جهاد کشاورزی برای استفاده در پروژه بدون اطلاع و هماهنگی از محیط کارگاهی است.
عتباتی اظهار کرد: با اطلاع دستگاه قضائی استان از این سو جریان پرونده تعقیب کیفری برای همه عوامل دخیل از جمله پیمانکار، کارشناسان و مسؤولان وقت تشکیل و از تضییع بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال بیت المال جلوگیری و در خصوص پرونده کیفری نیز پس از انجام تحقیقات مقدماتی لازم و بازداشت عوامل دخیل در موضوع، پرونده امر رسیدگی و حکم قطعی محکومیت متهم اصلی در دادگاه تجدیدنظر استان صادر شد.
وی گفت: این فرد که جرایمی همچون کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت و استفاده از اوراق مجعول انجام داده بود، درمورد این جرایم ارتکابی به حبس، جزای نقدی و جبران خسارات وارده به بیت المال محکوم شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *