0

بارش باران همراه با رعد و برق مناطق مختلف زنجان فرا می‌گیرد

بارش باران همراه با رعد و برق مناطق مختلف زنجان فرا می‌گیرد
بازدید 19

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، از صدور رنگ زرد هواشناسی در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به نفوذ سامانه بارشی همرفتی به استان و وقوع رگبار باران و رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش موقت باد به نسبت شدید هشدار رنگ زرد صادر شد.
وی افزود: هشدار زرد هواشناسی در مناطق مختلف استان زنجان از روز شنبه تا اواخر روز یکشنبه هفته جاری تداوم دارد و بر اثر فعالیت این سامانه آسیب به کشاورزان و خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه کشاورزان در زمان وقوع ورزش بادهای شدید از قرارگیری در کنار درختان خشکیده و تأسیسات ناامن خودداری کنند، گفت: در زمان وقوع رعد و برق نیز از حضور در مکان‌های پرخطر اجتناب کرده و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را به عمل آورند.
رحمان نیا با توجه به ورزش شدید باد به شهروندان توصیه می‌شود در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تردد نکنند، افزود: محافظت، ایجاد استحکامات لازم، تنظیم و تهویه دما، رطوبت در انبارها، گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و انتقال بقایای گیاهی، پاکسازی جوی‌ها در مزارع و باغ‌ها، احتیاط در سمپاشی و محلول پاشی، آماده سازی و راه‌اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و استفاده از سایبان از جمله توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *