0

روابط خواهرخواندگی همدان و کولاب تقویت می‌شود

روابط خواهرخواندگی همدان و کولاب تقویت می‌شود
بازدید 19

به گزارش خبرگزاری مهر، زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، گفت: با توجه ویژه به خواهرخواندگی دوشهر همدان و کولاب روابط تجاری، اقتصادی و گردشگری، تسهیل و تقویت خواهد شد.
وی افزود: طبق تفاهم‌نامه میان رئیس‌جمهور شهید ایران آیت‌الله دکتر رئیسی و آقای امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان روادید گردشگری یکماهه شهروندان دو کشور لغو شد.
سفیر تاجیکستان با اشاره به اینکه تبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در سال ۱۴۰۲ به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده بود، گفت: گسترش همکاری‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از اهداف توسعه کشور نوپای تاجیکستان خواهد بود.
وی با بیان اینکه زبان، فرهنگ و دین مشترک بستر بسیار مؤثری در همکاری‌های مختلف دو کشور است، افزود: ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تجاری استان همدان به ویژه ثبت جهانی هگمتانه زمینه همکاری‌های بسیار خوبی را فراهم کرده است.
سفیر تاجیکستان اضافه کرد: استفاده از متخصصین همدانی برای تبادل تجربیات با همتایان تاجیکستانی، ارتباط اتاق‌های بازرگانی و توسعه گردشگری از موضوعات مورد بحث در این جلسه است.
وی افزود: زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی بسیاری برای ارتباطات قوی‌تر و مستحکم‌تر برای همکاری‌های مشترک وجود دارد و دیدار با استاندار محترم همدان یک فتح‌الباب در مسیر همکاری‌های گسترده خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *