0

امسال۴۶۱مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های کشور اتفاق افتاده است

امسال۴۶۱مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های کشور اتفاق افتاده است
بازدید 19

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی صبح شنبه در آئین آغاز به کار آموزش‌های طرح «سلام» مدیریت بحران که در زنجان برگزار شد، به اهمیت وجود فضای سبز در کشور اشاره کرد و افزود: فضای سبز نه تنها در ایران، بلکه در دنیا در حال کاهش بوده و اگر نتوانیم این روند را کنترل و مهار کنیم، بی‌تردید خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه دنیا در شرایط امروز با چالش‌های متعددی دست به گریبان بوده و موضوعاتی چون فضای سبز، کاهش آب و نیز تغییر اقلیم از جمله این چالش‌های به شمار می‌رود، اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای احیای فضای سبز، کاشت یک میلیارد درخت در اواخر سال ۱۴۰۱ بود که با هدف توسعه منابع‌طبیعی و جنگلی انجام شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی از مخاطرات امروز را بروز رخدادهایی چون فرونشست، زلزله و سیل عنوان کرد و با یادآوری اینکه نرخ فرونشست زمین در ایران بین ۱۸ تا ۲۴ میلی‌متر بوده است.
نامی افزود: یکی از دلایل این فرونشست، استفاده از منابع‌طبیعی بیش از از ۲۰ درصد است، این در حالی است که آمار حاکی از آن است که این استفاده از منابع‌طبیعی امروز در برخی مناطق تا ۷۵ درصد رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به اینکه آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها یکی دیگر از بحران‌هایی است که هر سال با آن مواجه هستیم، عنوان کرد: در همین راستا امسال ۴۶۱ مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های کشور اتفاق افتاده و بیشترین استان‌های درگیر در این زمینه کرمانشاه، ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری بوده است.
استاندار زنجان نیز در ادامه این مراسم، از به روز بودن تجهیزات لجستیک مدیریت بحران استان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز می‌توان ادعا کرد که تجهیزات لجستیک مدیریت بحران استان زنجان بعد از مدت‌ها که هیچ‌گونه حرکت خاصی ندیده بود، به روز شد.
محسن افشارچی با تاکید بر اینکه با توجه با اهمیت موضوع مدیریت بحران، اتفاقات خوبی در این زمینه به لحاظ تخصیص اعتبارات رخ داده است، یادآور شد: یکی از این اقدامات، احداث ساختمان مدیریت بحران استان است که سال‌ها معطل مانده بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که باید در اجرای طرح «سلام» در اولویت قرار گیرد، مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت بحران است، اذعان کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که بخش خصوصی بتواند در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *