0

۹۴ میلیون هکتار از اراضی کشور منتظر اجرای پروژه های آبخیزداری است

۹۴ میلیون هکتار از اراضی کشور منتظر اجرای پروژه های آبخیزداری است
بازدید 18

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان زنجان اظهار کرد: مقایسه استان‌ها نتیجه کیفیت مدیریت استانداران را به نمایش می‌گذارد و زنجان در این زمینه موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع بحران در ۱۲۳ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل اصلی‌ترین موضوع به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: دنیا با تغییر اقلیم، کم شدن فضای سبز و کمبود آب مواجه می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز کرد: هرچه به سمت زندگی مدرن پیش برویم، تغییرات اقلیمی و تبعات ناشی از آن بیشتر می‌شود و خطراتی را برای آینده جهان به‌وجود. می‌آورد.
میزان فرونشست زمین در برخی استان‌ها به ۲۴ میلیمتر رسید
وی میانگین فرونشست زمین در کشور ایران را بیش از ۱۸ میلی‌متر خواند و گفت: این نرخ در استان اصفهان، خراسان و یزد به بیش از ۲۴ میلی‌متر رسیده است، در حالی‌که در قاره آفریقا و برخی کشورها این رقم بین ۲ تا ۳ میلی‌متر است.
نامی تصریح کرد: اگر مردم بدانند در آینده با چه خطری مواجه می‌شوند، بیشتر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند و کشاورزان به سمت کشت گلخانه و هیدروپونیک می‌روند.
۶ شهر ایران در بین ۱۵ شهر گرم جهان قرار دارند
وی به بیان اینکه برخی مؤسسات اعلام کردند ماه میلادی جاری در طول ۱۰۰ سال گذشته گرم‌ترین ماه در جهان بود، خاطرنشان کرد: این مؤسسات ۱۵ شهر گرم جهان را معرفی کردند که سه مورد اول آن شامل طبس، ارومیه و اصفهان و رده‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ شامل زابل، آبادان و اهواز متعلق به ایران است.
معاون وزیر کشور یادآور شد: قرار گرفتن گنبد حرارتی به‌ویژه در غرب آسیا و کشور ایران سبب بروز گرما شده است و از ۲۸ فروردین تا هفته گذشته ۴۶۱ مورد آتش‌سوزی در کشور رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه با این وضعیت با خطر کم شدن فضای سبز مواجه هستیم، تصریح کرد: نگهداری آب و استفاده بهینه از آن، حفظ جان انسان‌ها و ثروت مردم است‌.
نامی به توسعه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تاکید کرد و افزود: تا کنون ۲۳ میلیون هکتار آبخیزداری و آبخوان‌داری انجام شده و ۹۴ میلیون هکتار باقی مانده و برای حفظ آب و خاک باید این فرهنگ را به مردم منتقل کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *