0

روایتی از باغات سبز و سرخ هلو/اینجا بهشت میوه‌های تابستانی است!

روایتی از باغات سبز و سرخ هلو/اینجا بهشت میوه‌های تابستانی است!
بازدید 16

دریافت
49 MB

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: به هر گوشه لرستان که نگاه کنید تاچشم کار می‌کند مزارع و باغات سفره‌ای سبز و سرخ و طلایی گسترانده‌اند، سخاوت زمین و نگاه آبی آسمان کشاورزی را در این دیار رونق داده است.
کشاورزی در استان لرستان حدود ۹ هزار سال قدمت دارد، از طرف دیگر لرستان استانی چهارفصل است، بارش در استان لرستان نسبتاً زیاد است، شمال و جنوب این استان تفاوت آب‌وهوایی با همدیگر دارد و محصولات مختلفی می‌تواند در این استان کاشته شود.
باغات میوه لرستان نیز جلوه‌ای دل‌انگیز به این استان بخشیده‌اند، سیب‌های سرخ و آبدار، هلوهای شیرین، انگورهای خوشه‌ای و انارهای ترش‌وشیرین از جمله میوه‌هایی هستند که در باغات این استان به بار می‌نشینند.
محمد حسن کیانی فر مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان می‌گوید: مجموع محصولات باغی لرستان اعم از تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و میوه‌ها بیش از ۳۷۰ هزار تن است.
در این ویدئو سری به باغات هلو و شلیل شهرستان سلسله زدیم. مطابق اعلام متولیان بیش از سه هزار تن شلیل و هلو در لرستان تولید می‌شود.
گزارش و فیلم: فاطمه حسینی

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *