0

تمدن ایران اسلامی ریشه در سیستان و بلوچستان دارد

تمدن ایران اسلامی ریشه در سیستان و بلوچستان دارد
بازدید 14

سید رضا صالحی امیری در ادامه سفر و در حاشیه بازدید از موزه بزرگ جنوب شرق، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: مردمان سیستان و بلوچستان، خونگرم و صبور هستند علایق من به این منطقه و مردم باعث شد تا مقصد اولین سفر خود را اینجا انتخاب کرده و با صدای بلند اعلام کنم، این خطه، نگین درخشان ایران زمین است.
وی تاکید کرد: تبار و تمدن ایران ریشه آن در این جغرافیا یعنی سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: بررسی مسائل و مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد، یکی از اهداف این سفر یک روزه به این خطه پهناور بود، علاوه بر آن صبح امروز به همراه استاندار استان به شهر سوخته رفته و از نزدیک با مدیران منطقه دیدار و گفت‌وگو داشته و از نمایشگاه صنایع دستی بازدید و به خواسته‌های تولید کنندگان گوش کردیم.
بازار و صادرات ۲ مساله مهم صنایع دستی در سیستان و بلوچستان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: مهم‌ترین مساله صنایع دستی در سیستان و بلوچستان، موضوع بازار و صادرات آنها هست که در این خصوص باید زنجیره تولید تا مصرف تکمیل شود، لازمه تحقق این موضوع نیز، این هست که تولیدات به مصرف کننده برسند و به بازارهای کشورهای همسایه و هدف نیز توجه شود.
صالحی امیری گفت: بازدید از پایگاه‌ها و بناهای تاریخی، کارگاه‌های مرمت فعال، افتتاح و بازدید چند مجتمع‌های گردشگری از جمله بام زاهدان و دشت عماد و شرکت در نشست مجمع نمایندگان سیستان وبلوچستان از برنامه‌های این سفر یک روزه هست.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *