0

بهره‌مندی ۳۳۰۰زائر اربعین از خدمات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی

بهره‌مندی ۳۳۰۰زائر اربعین از خدمات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی
بازدید 11

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید محبوبی در این زمینه، اظهار کرد: در این مدت در سطح استان، ۳۵ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ مرکز پاسخگویی اضطراری و یک پایگاه بین المللی امداد و نجات (در شهر اربیل عراق) با حضور ۷۷۰۰ نفر به روز نجات گر تخصصی به صورت شبانه روزی، جهت ارائه خدمات به هموطنان و زائران فعالیت داشته است.
وی در ادامه ضمن اشاره به امدادرسانی ۳۳۱۰ نفر توسط تیم‌های عملیاتی این استان، افزود: ۱۹۰ مصدوم توسط نجاتگ ران هلال‌احمر مستقر در پایگاه‌های امدادی سطح استان، مرز تمرچین پیرانشهر و بازرگان ماکو همچنین درمانگاه هلال‌احمر در اربیل عراق امدادرسانی شدند که از این تعداد، ۱۸۹ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱ مصدوم با آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی با اشاره به حضور مربیان تخصصی امدادی در پایگاه‌های امداد و نجات مرزی، نسبت به آموزش امداد و کمک‌های اولیه و پیام‌های امدادی ویژه اربعین (گرمازدگی، نحوه برخورد با تاول پا، پیشگیری از وارد آمدن آسیب در تجمعات انبوه و…) به ۶ هزار و۳۰۹ نفر زائرین عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: در قرارگاه امداد و نجات هلال‌احمر، خدمات امداد و نجات و سلامت، آموزش کمک‌های اولیه، توزیع بروشور ارائه شده و همچنین تجهیز و برقراری ارتباطات و بی سیم‌ها و برگزاری جلسات روزانه با سازمان امداد و نجات و قرارگاه‌های مرزی امداد و نجات سراسر کشور از نقطه صفر مرزی انجام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در مرز تمرچین پیرانشهر، خدماتی دیگری همچون: برپایی ایستگاه‌های مادر و کودک توسط تیم‌های سحر جوانان داوطلب هلال احمر آذربایجان غربی انجام شد.
لازم به ذکر به همت خیرین و داوطلبان هلال احمر آذربایجان غربی و برای حفظ سلامت زائرین اربعین حسینی (ع) ۱۰ هزار ماسک N۹۵ هم میان زائرین توزیع شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *