0

هیات های زنجانی پایان ماه صفر در مشهد مقدس عزاداری می کنند

هیات های زنجانی پایان ماه صفر در مشهد مقدس عزاداری می کنند
بازدید 12

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مختار کرمی گفت: هر ساله هیأت عزاداری استان‌ها و اقوام مختلف در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی حضور پیدا می‌کنند.
وی اضافه کرد: این هیأت‌ها هم‌زمان با ایام عزاداری رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در جوار بارگاه ملکوتی ایشان، آئین‌های عزاداری خود را برپا می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: زنجانی‌ها در ایام پایانی ماه صفر خودشان را به حرم امام رضا (ع) می‌رسانند و به مدیحه‌سرایی و عزاداری می‌پردازند.
حجت الاسلام کرمی افزود: این آئین از سال ۱۳۶۹ شکل گرفته است به طوری که هیأت‌های زنجانی در قالب کاروانی از مسجد زینبیه اعظم زنجان به سمت مشهدالرضا (ع) حرکت می‌کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: حضور مرثیه سرایان شاخص کشور و علمای بزرگ مشهد و دیگر نقاط کشور، زنجانیان مقیم مشهد و آذری‌زبانان شمال غرب کشور از جمله اردبیل، تبریز و ارومیه و فارس زبانان نیز در این محفل به‌خوبی مشهود است و طبق آخرین برآوردها بیش از ۶ هزار نفر در این مراسم حضور می‌یابند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *