0

۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی علوم پزشکی کردستان فعال است

۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی علوم پزشکی کردستان فعال است
بازدید 17

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خدمات آزمایشگاهی یکی از نیازهای مردم است که دسترسی به آن زمینه ایجاد سلامت و بهداشت مردم را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به وجود ۸۳ آزمایشگاه تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: این آزمایشگاه در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن و صرف زمان زیاد برای ساکنان مناطق دور دست و صعب‌العبور وجود آزمایشگاه سیار در استان کردستان یک ضرورت بود و بر همین اساس این آزمایشگاه بهداشت در استان راه‌اندازی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: این آزمایشگاه سیار دارای امکانات سانتریفیوژ، فتومتری، میکروسکوپ، منبع ذخیره برق، و مواد مصرفی است.
بیدارپور یادآور شد: آزمایشگاه سیار می‌تواند در مواقع ضروری خدمات خود را به مناطق کم برخوردار استان ارائه دهد.
وی تصریح کرد: وجود آزمایشگاه سیار در کردستان به تقویت نظام شبکه آزمایشگاه‌های بهداشت استان کمک می‌کند و می‌تواند در زمان وقوع اپیدمی‌ها، طغیان‌های احتمالی، بلاهای طبیعی، خدمات آزمایشگاهی و سایر موارد مورد نیاز به مردم خدمت‌رسانی کند.
وی اضافه کرد: خودروی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان به صورت ون بنز در صورت اعلام موارد اورژانسی در استان فعالیت می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *