0

پیامبر اکرم(ص) حرمت به زنان و خانواده را در جامعه احیا کرد

پیامبر اکرم(ص) حرمت به زنان و خانواده را در جامعه احیا کرد
بازدید 25

ماموستا جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیامبر رحمت یک شخصیت بزرگ و کاریزما بودند که در قرآن کریم هم خداوند به معرفی ایشان به عنوان الگوی حسنه و نمونه‌ای والا مقام پرداختند.
وی اظهار کرد: پیامبر اکرم از لحاظ اخلاق انسانی، شخصیت بزرگ و قابل اقتدا داشتند و داری یک کارآزمایی دینی برجسته در خلق و خوی و روایات منحصر به فرد اخلاقی بودند که منشأ بهترین رفتارها بود.
امام جمعه موقت اهل سنت قروه اظهار کرد: ظهور، بعثت و زندگی ایشان همواره رحمت بود برای همگان و در دوره‌ای که ظلم و ستم و ناعدالتی زیاد بود پیامبر برای اجرای عدل اسلامی و رشد و نهادینه کردن دامپروری در شبه جزیزه عربستان ظهور کرد.
ماموستا مرادی ادامه داد: در دوره‌ای که به زنان و دختران به چشم بد و کالای برای معامله نگاه می‌شد پیامبری به پا خواست که در نهایت احترام با زنان و دختران برخورد می‌کرد و بی‌احترامی و زنده به گور کردن دختران را باطل دانست.
وی یادآور شد: رفتار و کردار حضرت رسول برگرفته از قرآن بود و در جامعه جاهل عربستان حرمت زنان و خانواده را احیا کردند و این در حالی بود که رفتار و کردار ایشان با همسر و دختران خود بیشترین درس اخلاقی بود.
امام جمعه موقت اهل سنت قروه بیان کرد: پیامبر اکرم ۱۴ قرن پیش بزرگترین صدقه زندگی را ابراز محبت به خانواده اعلام کرد.
ماموستا مرادی اظهار کرد: رحم، عاطفه و محبت وافر پیامبر رحمت بر گرفته از خصوصیات بیان شده در قرآن کریم بود و خلق عظیم و صفت والای ایشان دریای وسیع و بی‌کران با گستره زیاد در جامعه بود که اثرات آن امروزه هم بر جوامع انسانی و اسلامی پهن شده است.
وی تصریح کرد: اخلاق جنبه‌های مختلفی دارد، فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و دینی که تمام آن در اخلاق نبی اکرم که برگرفته از آیات اللهی بود نهفته است.
ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: رسول اکرم برخورد خوب و بهترین اخلاق و رفتار را برای ورود به بهشت کلید اساسی عنوان کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *