0

استقرار روش‌های نوین آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه شود

استقرار روش‌های نوین آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه شود
بازدید 13

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوری عصر جمعه در جمع فعالین و تشکل‌های بخش کشاورزی آذربایجان غربی، افزود: بحث دریاچه ارومیه برای همه مهم است و همه برنامه‌ها باید با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه پیش رود و به اصلاح روش آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه شود.

وی با بیان اینکه، به دنبال امنیت غذایی و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی هستیم، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی دنبال امنیت غذایی و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی و همچنین فعالیت اقتصادی سودآور هستیم.

نوری با اشاره به اینکه در قانون جایگاه ویژه ای برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: باید با برگزاری نشست‌ها تخصصی، نکته نظرات بخش خصوصی شنیده شود و جا بیافتد و کارها بدون شعار دادن له تشکل‌ها واگذار شود.

وی با تاکید بر واگذاری برخی امور به بخش خصوصی نیز عنوان کرد: باید برخی اختیارات به بخش خصوصی و استانداران استان‌های مرزی واگذار شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: مصرف بهینه آب خیلی مهم است تمهیداتی اندیشیده شده است و اختیاراتی به استان‌ها داده شده تا ناترازی های برق مدیریت شود و بهره برداران خیلی متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه پول گندم کاران و کلزا کاران طبق لیست در حال پرداخت است، خاطر نشان کرد: نمی‌گزاریم تولید فدای تنظیم بازار شود و همسو با تولید، توزیع انجام می‌دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث برق خورشیدی اعلام آمادگی کرده‌ایم و هیچ مشکلی در تأمین زمین برای ایجاد مزارع خورشیدی نداریم.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم وفاق ملی را سبک و سلیقه خود قرار داد و مجلس هم تأیید کرد و عملاً یک وفاق ملی برای حرکت به سمت اهداف و برنامه‌های مدون شکل گرفت که در ذیل قوانین کشور بود، افزود: نمایندگان مجلس در شکل گیری وفاق ملی بسیار مؤثر بودند.

نوری با بیان اینکه جایگاه ویژه ای در قانون برای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی دیده شده است، ادامه داد: نشست‌های بسیاری باید انجام شود و از کانال تشکل‌ها باید نظرات کشاورزان و تولیدکنندگان را شنید و برای بهتر شدن روند تولید اقدام کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه درصددیم تا به استانداری‌ها، استان‌های مرزی و سازمان‌ها و تشکیلات خودمان اختیارات بیشتری بدهیم، ادامه داد: این اقدام در راستای آن است تا آنها بسیار راحت، سیال و روان بتوانند با کشورهای همسایه فعالیت اقتصادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تولید مرغ آرین و اصلاح نژاد آن با تحقیقات مستمر در دست اقدام است، اظهار کرد: کارهای تحقیقاتی و اصلاح نژادی برای رسیدن این نژاد به ردیف محصولات خارجی و قابل رقابت شدن با آنها ادامه می‌یابد تا این مرغ‌ها در مسیر تولید قرار گیرد.

نوری با بیان اینکه در موضوع گوشت مرغ هم مسئول تولید و هم مسؤول توزیع هستیم، اظهار داشت: ما نباید اجازه دهیم تولید فدای توزیع شود و در این مواقع از تشکل‌ها انتظار می‌رود ما را همراهی کنند و نباید اجازه ایجاد اخلال در بازار داده شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *