0

رویداد «هوای نو» با هدف ترسیم نگاه امروزی به هیئت برگزار می‌شود

رویداد «هوای نو» با هدف ترسیم نگاه امروزی به هیئت برگزار می‌شود
بازدید 11

جواد نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به هوای نو سومین مهرواره برگزیدگان سال هیئات و تشکل‌های جمهوری اسلامی اظهار کرد: هوای نو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ملی برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند قرائتی جدید در دنیای امروز و آینده از هیئت ارائه کند؛ قرائتی که دستی در گذشته نگاهی به حال و برنامه‌ای برای آینده دارد.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: کمک به ارتقا سطح نگرش و نگاه و رویکرد هیئت‌ها و اصحاب هیئت در مواجهه با عموم مردم به‌گونه‌ای که همه ایرانی‌ها با سلایق مختلف مخاطب هیئت باشند و تلاش برای تغییر نگاه عموم مردم به هیئت به‌واسطه تغییر تصویری که رسانه‌ها از هیئت ارائه می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که هیئت محصور در زمان خاص مناسبتی و یا سبک‌های خاص عزاداری نباشد، دو هدفی هستند که در بخش به آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: این درست است که هوای نو یک رویداد ملی است اما گفت‌وگو و مطالبه گری، انتقال تجربه‌ها و کارگاه‌های سراسر آموزش در برنامه‌ها قرار دارد و جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه هیئات درباره کارهای یکدیگر و تلاش‌های بزرگ و سترگ هیئت‌های مختلف صحبت می‌کنند و حرف آنانی که در نشست‌های ملی هیئت حاضر می‌شوند شنیده می‌شود.

این مسئول مطرح کرد: مطالبه گری از مسئولان مرتبط با امر هیئت، ارائه تجربیات نشست‌های ملی هیئت برای انتقال تجربه‌های زیسته هیئتی‌ها و برگزاری برنامه‌های کارگاهی و آموزشی برای داشتن هیئتی پویا کارآمد، مؤثر و جذاب در این نشست‌ها برنامه‌ریزی شده است.

مهلت ثبت‌نام تا پایان شهریورماه

وی با تأکید بااینکه مهلت ثبت‌نام مهرواره هوای نو تا پایان شهریورماه است ادامه داد: هیئت‌ها برای شرکت در این مهرواره می‌توانند به سایتhavayenoo.ir مراجعه کرده و در بخش موردنظر ثبت‌نام کنند و سپس اطلاعات و رشته موردنظر خود را وارد کرده و در نهایت پس از ارسال مستندات و تکمیل ثبت‌نام جزو شرکت‌کنندگان این مرحله باشند.

نظری با بیان اینکه هیئت‌ها می‌توانند در همه محورها و رشته‌ها شرکت کنند ابراز کرد: در صورت راه یافتن به مرحله داوری، کارشناسان دبیرخانه برای دریافت مستندات تکمیلی با ثبت‌نام کنندگان تماس می‌گیرند.

برگزاری مهرواره هوای نو در دو مرحله استانی و کشوری

وی با اشاره به اینکه این مهرواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و مرحله استانی آن در فصل پاییز است گفت: بخش «نهاد هیئت» شامل کارکردها، توانمندی‌ها، برجستگی‌ها، تأثیرات اجتماعی، فکری فرهنگی هنری و رسانه‌ای و هر آنچه نسبتی با سایر عوامل اثرگذار در جامعه دارد می، شود که در ۹ رشته از جمله هیئت و آئین برگزاری، هیئت و اقتصاد، هیئت و بانوان، هیئت و خانواده، هیئت و قرآن، هیئت هنر و رسانه، هیئت و امداد اجتماعی، هیئت ساختار و تشکیلات و هیئت و نوجوانان است.

این مسئول عنوان کرد: بخش دوم بخش «ارکان هیئت» مشمول سازمان دهندگان ارکان هیئت در محورهای شاعر، ستایشگر، سخنران و مدیر هیئت بوده و در ۱۱ رشته از جمله شاعر و هیئت، شعرخوان هیئت، نوحه‌سرا، منبر بین‌الملل، منبر نوجوان، منبر خانواده، بانوان سخنران، مدیحه خوان، ادعیه خوان، نوحه‌خوان و مدیر هیئت است.

وی تشریح کرد: بخش «تولیدات هیئت» در ۵ رشته طراحی و فضاسازی، نرم‌افزارها، تولیدات صوتی و تصویری، محصولات کاربردی و نشانه هیئت تعریف می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: در بخش «فراهیات» علاوه بر آنکه به حامیان هیئت‌ها پرداخته می‌شود پذیرای مجموعه آثار و خدمات هنری و رسانه‌ای، آموزشی و پرورشی و شبکه‌سازی برای هیئت‌ها در محور مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی شامل خدمات هنری و رسانه‌ای، خدمات آموزشی و پرورشی، خدمات شبکه سازان و در محور حامیان شامل نهادهای حامی و افراد حامی می‌شود.

بخش بین‌المللی تک رشته «هیئت و جهان‌اندیشی» تعریف شده است

این مسئول بیان کرد: در بخش بین‌المللی تک رشته «هیئت و جهان‌اندیشی» برای کسانی است که دغدغه بین‌المللی و اندیشه جهانی دارند و شامل هیئت‌هایی که مسائل جهانی و بین‌المللی نقطه توجهشان هست و هیئت‌های غیر ایرانی مقیم ایران می‌شود و این هیئت‌ها می‌توانند در تمام ۳۱ رشته موجود شرکت کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *