0

برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی در بوشهر/ دشت‌ها بحرانی و ممنوعه شد

برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی در بوشهر/ دشت‌ها بحرانی و ممنوعه شد
بازدید 13

عبدالطیف عباسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای حفظ و احیای منابع آبی استان بوشهر اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های متنوعی در نقاط مختلف استان اجرا شده است.

وی با اشاره به تأثیر برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع آب زیرزمینی در ممنوعه و بحرانی شدن دشت‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: از دیگر اثرات برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی فرونشست زمین است که می‌تواند مسائل و چالش‌های فراوانی را ایجاد کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: در همین راستا برخورد جدی با چاه‌های غیرمجاز را در دستور کار داریم و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه در سطح استان صورت گرفته است.

مسدود کردن ۲۳۰ حلقه چاه

وی از توقیف ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات حفاری غیرمجاز در سطح استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های حفاری از جمله دستگاه‌های تراکتوری، کمپرسور و تجهیزات دیگر توقیف شده است.

عباسی نژاد از مسدود کردن ۲۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز با صدور احکام قضائی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: اغلب دشت‌های استان به ممنوعه، ممنوعه بحرانی و فاقد ظرفیت بهره‌برداری کشاورزی تبدیل شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *