0

آغاز کوچ زنبورداران به استان بوشهر/ ۲۰۰۰ تن عسل تولید می‌شود

آغاز کوچ زنبورداران به استان بوشهر/ ۲۰۰۰ تن عسل تولید می‌شود
بازدید 14

به گزارش گزارش خبرنگار مهر، ابوتراب نکیسا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرساله از اواسط شهریورماه، زنبورداران از تمام نقاط کشور به قصد تولید و برداشت عسل کُنار وارد مناطق کُنار خیز استان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر رتبه اول را به خود اختصاص داده است افزود: کیفیت بالا، عطر و طعم منحصر به فرد، خواص دارویی، باعث بازارپسندی بالای آن در داخل و خارج کشور شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن بیش از ۵۰ هزار هکتار درخت کُنار و تولید بیش از ۲ هزار تُن عسل این درخت توسط زنبورداران بومی و مهاجر است.

نکیسا با بیان اینکه استان بوشهر قطب اول کشور در زمینه تولید عسل کُنار در کشور است گفت: نشان جغرافیایی عسل کُنار کشور در سال ۱۳۹۸ توسط تشکل‌های زنبورداری و با همکاری وزارت صمت به ثبت رسید.

وی با تاکید بر اینکه مقصد اول زنبورداران استان بوشهر است اضافه کرد: زنبورداران در مناطق کوهستانی و دشت‌های شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، جم و دیر مستقر می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر ادامه داد: هرساله بیش از ۲ هزار زنبوردار مهاجر در سه مرحله وارد استان می‌شوند که مرحله اول اواسط شهریورماه، مرحله دوم بعد از اولین بارندگی و مرحله‌ی سوم همزمان با شروع فصل زمستان است.

نکیسا با بیان اینکه برداشت عسل کُنار در فاصله آبان تا اوایل آذرماه صورت می‌گیرد اضافه کرد: تا کنون بیش از پنج جشنواره منطقه‌ای با همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنبورداران استان برگزار شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *