0

توسعه اشتغال و کارآفرینی با مشارکت فنی و حرفه ای اردبیل

توسعه اشتغال و کارآفرینی با مشارکت فنی و حرفه ای اردبیل
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که ظهر دوشنبه با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل در محل شورای حل اختلاف برگزار شد، رئیس مرکز حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: این تفاهمنامه همکاری به منظور بهره مندی از ظرفیت‌های مشترک این دو نهاد طراحی شده است تا با شناسایی نیازهای آموزشی جامعه، برنامه‌های مؤثری را در زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ترویج فرهنگ صلح و سازش اجرا کنیم.

حجت الاسلام سیدحسین علوی خاطرنشان کرد: این همکاری می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای سایر نهادها و سازمان‌ها در راستای تحقق اهداف مشترک اجتماعی و اقتصادی محسوب شود.

وی اهداف این تفاهمنامه را یادآور شد و بیان کرد: توسعه مهارت‌های شغلی یکی از این اهداف است که شامل همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارتی برای کارکنان شورای حل اختلاف به منظور ارتقای توانمندی‌های شغلی آنها می‌شود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل حل و فصل اختلافات را از دیگر اهداف این تفاهمنامه اعلام کرد و گفت: ایجاد سازوکارهایی برای حل و فصل اختلافات مربوط به مسائل شغلی و حرفه‌ای به ویژه در زمینه مشاغل فنی و حرفه‌ای از دیگر اهداف آن است.

حجت الاسلام علوی تبادل و تسهیل تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو نهاد به منظور بهبود فرآیندها و خدمات ارائه شده را در این تفاهمنامه یادآور شد و تصریح کرد: توسعه برنامه‌های مشترک با هدف طراحی و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک برای ارتقا سطح مهارتهای فنی و حرفه‌ای جامعه و ایجاد شبکه‌های حمایتی در راستای تشکیل شبکه‌های حمایتی برای افراد جویای کار یا افرادی که درگیر اختلافات هستند تا بتوانند از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای بهرمند شوند، از اهداف در نظر گرفته شده در این تفاهمنامه است

وی با اشاره به افزایش آگاهی عمومی برگزاری جلسات و سمینارها به منظور افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت مهارت آموزی و نحوه حل اختلاف را در این تفاهمنامه مهم ارزیابی کرد و افزود: در این تفاهمنامه که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه بین دو نهاد به امضا رسید، مقرر شد شوراهای حل اختلاف استان و فنی و حرفه ایی استان اردبیل در راستای اعتلای فرهنگ صلح، سازش و رضایت، نظام مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهادهای مردمی با رویکرد صلح و سازش و اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

رئیس مرکز حل اختلاف استان اردبیل اضافه کرد: همچنین در این تفاهمنامه نهادینه سازی عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام نهادی در ارتقای صلح، سازش و گذشت تاکید شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *