0

برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی ویژه معلولان در مرکزی

برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی ویژه  معلولان در مرکزی
بازدید 10

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: در راستای ابلاغ تقویم و آئین نامه فنی جشنواره ورزش و بازی‌های بومی و محلی سال جاری از سوی دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و در راستای توسعه بازی‌های بومی محلی در مناطق روستایی تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه با رویکرد تقویت و ایجاد روحیه نشاط و ورزش در بین معلولین شناسایی شده، جشنواره ورزش‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: این مسابقات در سطح استانی و با حضور معلولین شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و ذهنی به مرحله اجرا در می‌آید.

حسین آبادی گفت: ورزشکاران در این جشنواره در رشته‌های دال پلان، دوز فیزیکی، یک قل دو قل، چوب کشی، هفت سنگ و لی لی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: رویکرد توانمندسازی یکی از رویکردهای بهزیستی است که احساس عزت نفس، خودباوری و کرامت انسانی را به افراد بازگرداند و در موضوع معلولیت‌ها نیز هدف از برگزاری این جشنواره‌ها ایجاد فرصت و حس خودباوری و توانمندسازی در افراد دارای معلولیت است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: هدف غایی سازمان این است که معلولان با ابزار ورزش به حس خودباوری برسند و به جامعه باز پیوند بخورند.

حسین آبادی گفت: ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات در محدوده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال بوده و از دیگر الزامات افراد شرکت کننده در مسابقات اینکه باید دارای تاییدیه کمیسیون ICF باشند.

وی افزود: این جشنواره در ۲۵ شهریورماه سال جاری در سالن ورزشی واگن پارس مپنا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و هیأت ورزش‌های روستایی عشایری بومی و محلی استان برگزار می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *