0

سرشماری عمومی کشاورزی در آذربایجان شرقی انجام می‌شود

سرشماری عمومی کشاورزی در آذربایجان شرقی انجام می‌شود
بازدید 14

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده روز چهارشنبه در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی سال جاری یکی از مهمترین سرشماری‌هایی است که بعد از سال ۱۳۹۳ در کل کشور انجام می‌گیرد.

وی افزود: طبق سرشماری سال ۱۳۹۳ وسعت اراضی کشاورزی در استان یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۶۳ هکتار است که از این مساحت، حدود ۲ درصد از اراضیِ مالکان و بهره برداران کمتر از یک هکتار، ۱۴ درصد بین یک تا پنج هکتار و ۴۱ درصد نیز بین ۵ تا ۲۰ هکتار است.

فتح‌زاده اضافه کرد: تغییرات وسیعی در اراضی پیرامون شهرها اتفاق افتاده و نزدیک به ۵۷ درصد مالکیت اراضی کمتر از ۲۰ هکتار بوده و این اراضی کم وسعت، بهره وری را در بخش کشاورزی به شدت کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۶۲ درصد از بهره برداران، سطح سواد پایینی دارند که این بحث نیز بهره وری و ایجاد ارزش افزوده مورد انتظار را در کشاورزی به شدت به چالش می‌کشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *