0

میانگین سن مادران زنجانی در اولین فرزندآوری ۲۶.۷ سال است

میانگین سن مادران زنجانی در اولین فرزندآوری ۲۶.۷ سال است
بازدید 8

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: میانگین سن پدر و مادران کشور در نخستین فرزندآوری در پنج ماهه سال ۱۴۰۳، ۲۷.۴ سال برای مادران و ۳۲.۳ سال برای پدران است.

وی با اشاره به میانگین سن پدر و مادرها در اولین فرزندآوری برای زنجانی‌ها عنوان کرد: در پنج ماهه سال ۱۴۰۳، ۲۶.۷ سال برای مادران و ۳۲.۵ سال برای پدران است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در مورد وقایع حیاتی در استان بیان کرد: با همه اقداماتی که توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی اتفاق افتاده است، امسال در نرخ موالید شاهد رشد ۲ درصدی بودیم.

وی تعداد ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته را ۵ هزار و ۷۱۰ مورد برشمرد و گفت: امسال با اعمال سیاست‌های فرزندآوری و تشویق مردم شاهد تولد ۵ هزار و ۸۱۸ نوزاد در استان زنجان بودیم.

ژاله‌چیان با بیان اینکه امسال ازدواج نیز رشد ۱۰.۵ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: تعداد ازدواج‌ها از یک هزار و ۷۰۹ مورد به یک هزار و ۸۸۳ مورد در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طلاق نیز کاهش ۵ درصدی دارد و از ۵۴۱ طلاق در سال گذشته به ۵۲۰ مورد در سال ۱۴۰۳ رسیده است، تصریح کرد: در همه این شاخص‌ها روند مثبت داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به راه‌اندازی مرکز رصد تحولات اجتماعی در ثبت احوال اشاره کرد و افزود: این سامانه الکترونیکی و به روز است و می‌تواند برای کاهش حاشینه‌نشینی الگوبرداری شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *