0

علامه ایازی مدرس توانا و زاهد پارسا بود

علامه ایازی مدرس توانا و زاهد پارسا بود
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه در بیست و سومین سالگرد علامه ایازی و دو یادگاری در مسجد جامع رستمکلا اظهار کرد: علامه ابوالحسن ایازی مدرسی توانا، سخنوری چیره دست مرد تقوا و زهد و ساده زیستی و انسانی بزرگ و همراه با مردم بود که همه وقتش برای مردم بود.

نایب رئیس خبرگان رهبری یادآور شد: حوزه علمیه جعفریه رستمکلا امروز کانون حرکت مردم در شرق مازندران است و دو فرزند گرانقدرش خدمات فراوانی را به دین و اسلام ارائه کردند.

آیت الله بوشهری با بیان اینکه علامه ایازی در تمام دوران عمرش ولایت فقیه را اصل خود می دانستند، خاطرنشان کرد: علامه ایازی فقید انسان بزرگ در تمام ابعاد زندگی بود.

وی افزود: علامه ایازی اگر در قم‌می ماند، یکی از مراجع کشور و جهان بود و با حضور در مازندران‌منشا خیر برای مردم شد.

نایب رئیس خبرگان رهبری گفت: زندگی علامه ایازی در زندگی مردم اثرگذار بود و نقش آفرین بود و همچون همه علما مرزبان فکر و اندیشه بشریت و باورهای اعتقادی مردم بودند و خیررسان به مردم بودند.

آیت الله بوشهری، احساس مسؤولیت علامه ایازی نسبت به مردم را موجب حضورش در شهر و دیارش دانست و اظهار کرد: علامه ایازی به دلیل احساس مسؤولیت و انجام وظیفه در کنار مردم‌ماندن را برگزید و در کنار تأسیس حوزه علمیه جعفریه رستمکلا ،۴ هزار طلبه و روحانی تحویل اسلام و دین داد.

وی افزود: علما نقش هدایتگری مردم را برعهده دارند و تکریم عالمان، تکریم انبیای الهی و ذات کبریایی است.

نماینده خبرگان رهبری در بوشهر یادآور شد: تکریم شخصیت علامه ایازی و عالمان دینی تکریم انبیا و ذات کبریایی است.

آیت‌الله بوشهری گفت: دشمن تلاش دارد تا میان مردم و علما و روحانیت دشمنی و نفاق ایجاد کند و باید در این راستا در تکریم عالمان دینی و مدرسان دین تلاش کرد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه کوهستانی ها و ایازی‌ها خدمات شایانی به جامعه و مردم ارائه کردند و مردم هم به قدرشناسی از علما و روحانیت، این مراسم بزرگداشت را با شکوه، با شعور و پرشورتر از همیشه برگزار کردند.

نایب نایب خبرگان رهبری گفت: علامه ایازی ۴۰ سال پاسدار حدود الهی در دین و انسانی خداترس و روشن ضمیر بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *